انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه فنی حرفه‌ای خراسان جنوبی

امروز در مراسمی میان رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان تفاهم نامه‌ای با هدف مهارت افزایی و ایجاد گروه‌های تخصصی تقویت فرهنگ جهادی و خدمت رسانی امضا شد.
کد خبر: ۳۷۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ - 25December 2019

انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بسیج سازندگی و دانشگاه فنی حرفه ای خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از بیرجند، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوی ظهر امروز در نشست خبری امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم ‌نامه در راستای همکاری طرفین برای هم افزایی منابع و فعالیت ها و استفاده بهینه از ظرفیت ها در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و بسیج سازندگی و برطرف کردن نیازهای علمی و اجرایی مردم مناطق محروم و کم برخوردار استان از طریق مهارت آموزی جهادگران، گروه های تخصصی دانشجویی، ارتقای سطح فعالیت علمی در روستا، تقویت فرهنگ جهادی، ارتباط دانشجویان با مردم روستاها و مناطق محروم و آگاهی از مشکلات آنان با استفاده از ظرفیت دانشجویان انقلابی و با انگیزه است.

«مهدی هنری» رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی گروه های جهادی تخصصی براساس رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای استان و شناسنامه دار کردن این گروه‌ها در دستور کار است، اظهار داشت: همچنین تیم های اندیشه ورز تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل موجود در روستاها و مناطق محروم احصاء می شود و در جلسات تیم‌های اندیشه ورز دانشگاه برای یافتن راهکار های علمی، کاربردی و اجرایی طرح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به تامین عرصه برای حضور گروه های جهادی تخصصی دانشگاه در روستاها و مناطق، تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه برای حضور جهادگران و نیروهای بسیج سازندگی استان در دوره های آموزشی مهارتی دانشگاه برنامه ریزی می شود.

هنری به هماهنگی برای حضور گروه های جهادی بومی و محله محور در کنار گروه های تخصصی دانشگاه برای مهارت آموزی تجربی اشاره کرد و گفت: کارآموزان معرفی شده از سوی دانشگاه در برخی برنامه های فنی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی سازمان بسیج سازندگی بکارگیری خواهند شد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای کمک به بازاریابی، برندسازی تولیدات روستایی و تکمیل زنجیره ارزش رشته های شغلی و صنایع تبدیلی استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت اساتید و دانشجویان داشنگاه فنی و حرفه ای برای برگزاری دوره های آموزشی برای مردم روستا استفاده می شود، گفت: براساس این تفاهم نامه دانشگاه در زمینه اختراع و ساخت دستگاه های مورد نیاز صنایع تبدیلی و رسته های شغلی استان برای تکمیل زنجیره ارزش هر رسته مطابق با مسائل احصاء شده در سطح استان همکاری می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها