مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:

خاطرات روحانیون مازندران در دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود

حجت الاسلام «عیسی رضایی» از جمع‌آوری خاطرات روحانیون مازندران در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ - 25December 2019

خاطرات روحانیون مازندران در دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس مازندران که در اداره کل حفظ آثار برگزار شد، غفلت از رسالتها را مشکل جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا از رسالتها غافل نبودند و ما نیز اگر به این تابلوها توجه داشته باشیم با مشکلات مواجه  نمی‌شویم.

رضایی شمار شهدای روحانی استان را 377 شهید اعلام کرد و با بیان اینکه روحانیت به نسبت جمعیت بیشترین شهدا را تقدیم کرده است، انسان بودن، اسلامی بودن، شیعه بودن، انقلابی بودن و مهدوی بودن را از جمله رسالتهای مشترک برشمرد و گفت: دانشجو بودن، دانش آموز بودن، طلبه بودن و... رسالتهایی است که به اقتضای شغل در جامعه با آن سر و کار داریم.

وی با تأکید بر تکریم از خانواده‌های شهدا تصریح کرد: مسئولین وظیفه دارند نسبت به شناسایی و سرکشی از خانواده‌های شهدا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری خاطرات روحانیت در دفاع مقدس در دستور کار این اداره کل قرار دارد، شمار روحانیون ایثارگر استان را هزار و 319  نفر اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد 393 نفر آزاده و جانباز هستند، گفت: یکی از برنامه‌های این شورا تکمیل این آمار است که باید با سرعت انجام گیرد.

این مسئول در ادامه برگزاری سه دوره آموزش روایتگری طلاب با همکاری سپاه کربلا، دیدار و تجلیل از قریب به 50 خانواده شهدای روحانی و برگزاری یادواره شهدای روحانی را از جمله برنامه‌های سال 98 برشمرد و آموزش تاریخ شفاهی طلاب، حمایت از تدوین نقش عقیدتی سیاسی استان در دفاع مقدس و تدوین نقش حوزه‌های علمیه و علمای شیعه و سنی استان در دفاع مقدس را از برنامه‌های این مدیریت عنوان کرد.

رضایی با اشاره به اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت، از برگزاری نمایشگاه عملکردی توسط بنیاد حفظ آثار در تهران خبر داد و گفت: انتظار داریم بتوانیم با همکاری دستگاهها به صورت ویژه و برجسته به این نقش در این نمایشگاه بپردازیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها