امیر اسماعیلی:

تفنگداران آمریکایی از ترس گریه می‌کردند/ مدیریت کشور را باید به جوانان سپرد

دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش گفت: در سال ۹۵، نُه تفنگ‌دار آمریکایی را دستگیر کردیم و همه آن‌ها از شدت ترس داشتند گریه می‌کردند و این قدرت ملی را جوان‌ها ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ - 25December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی» دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش عصر امروز در نشست بصیرت «از ۹ دی تا گام دوم انقلاب اسلامی با جوان مؤمن انقلابی» در تبریز اظهار داشت: ۹ دی به عنوان یک روز باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این روز همانند روز قدس و ۲۲ بهمن ماه یکی از یوم الله‌های انقلاب اسلامی است که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه به قدرت ملی و مؤلفه‌های آن پرداخت و افزود: قدرت‌های نظامی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از جمله مؤلفه‌های قدرت ملی است که در دو مؤلفه اول قدرتمند هستیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، اما در سه تای دیگر باید به قدرت بیشتر برسیم.

اسماعیلی با بیان اینکه قدرت نظامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد، خاطرنشان ساخت: در سال ۹۵، نُه تفنگ دار آمریکایی را دستگیر کردیم و همه آنها از شدت ترس داشتند گریه می‌کردند! این قدرت ملی را جوان‌ها ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به قدرت‌نمایی کشور به خصوص جوانان ما در مقابل شناورها و هواپیماهای سایر کشورها به ویژه ‌آمریکا در طول چند سال اخیر‌ گفت: این جوانان باعث شدند جنگی رخ ندهد و باید گفت در بحث حفاظت از امنیت هوا، زمین و دریا نیروهای سپاه، ارتش و ناجا با یکدیگر رقابت همراه با رفاقت دارند.

دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش یادآور شد: سال ۹۰ به ۱۲ نفر از دانشجویان گفتیم فلان سامانه را می‌توانید راه اندازی کنید؟ گفتند بلی و امروز این تعداد به ۷۰۰ نفر رسیده است؛ ما توانستیم سامانه‌ای بسیار قوی تر از اس ۳۰۰ را بسازیم اما نمیتوانیم خودرو بسازیم.

وی از قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ترتیب به عنوان بنیادی‌ترین اصل قدرت، گم شده قدرت ملی و پاشنه آشیل یاد کرد و اضافه کرد: از سویی قدرت فرهنگی و تحریم‌ها از سوی دیگر باعث شده است قدرت اقتصادی دچار ابهام شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید به جوانان نسل سوم و چهار انقلاب اعتماد کرد و به آنان پست‌های مهم سپرد، تاکید داشت: همین جوانان در دوران انقلاب و جنگ بودند که کشور را اداره کردند و باید بخش اعظم پست‌هایی که در حال حاضر در اختیار افراد بالای ۵۵ سال است به جوانان سپرد؛ نیاز نیست شغل‌های جدید ایجاد کرد بلکه باید شغل های فعلی که در دست یک سری افراد پا به سن گذاشته است خالی کرد و به جوانان سپرد.

این مقام نظامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، توضیح داد: برجام چه بود؟ هفت کشور در یکجا نشستند و گفتند تا پایان معاهده کسی از اتاق خارج نشود. ایران به تعهداتش عمل کرد و هنوز خارج نشده، آمریکا خارج شد و تحریم‌ها را بیشتر کرد، بهتر نبود برجام را برای مردم بهتر روشن می‌کردیم؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار