تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزی

وزیر خارجه عربستان سعودی که کشورش مانع از مشارکت پاکستان در نشست اخیر مالزی شده بود، روابط بین اسلام آباد و ریاض را بی‌نظیر توصیف کرد.
کد خبر: ۳۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ - 26December 2019

تمجید عربستان سعودی از روابط با پاکستان بعد از نشست مالزیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روابط این کشور با پاکستان را «بی‌نظیر» خواند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «العربیه»، وزیر خارجه سعودی پنجشنبه (۵ دی) گفت: ریاض و اسلام آباد در مورد مسائل امت اسلامی دیدگاه‌های مشترکی دارند و پیوند‌هایی که بین عربستان و پاکستان است، روابط این دو کشور را به «نمونه بی‌نظیری» تبدیل کرده است.

به نظر می‌رسد این اظهارات فیصل بن فرحان در واکنش به نشست اخیر کوالالامپور است که طی آن شماری از سران کشور‌های اسلامی از جمله ایران، ترکیه، قطر و مالزی در آن شرکت کرده و بر ضرورت محکومیت و مقابله با تحریم‌ها علیه کشور‌های اسلامی و محاصره آن‌ها تأکید کردند.

عربستان سعودی در این نشست شرکت نکرد و با فشار به اسلام‌آباد، از حضور «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان هم در این نشست جلوگیری کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در باره این اقدام ریاض گفته است: «عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشور‌های اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار