مصر بر ادامه حمایت از «خلیفه حفتر» تأکید کرد

رئیس‌جمهور مصر گفت که دولت این کشور به حمایت‌های خود از شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» در لیبی ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ - 26December 2019

مصر بر ادامه حمایت از «خلیفه حفتر» تأکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز (پنجشنبه) در گفت‌و‌گوی تلفنی با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، بر ادامه حمایت‌های قاهره از شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» در لیبی تأکید کرد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، «بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر، پس از این گفت‌و‌گوی تلفنی، اعلام کرد که دو طرف آخرین تحولات منطقه، به ویژه بحران لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

السیسی به نخست‌وزیر ایتالیا گفت که مصر به حمایت‌های خود از شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» که طرفدار «خلیفه حفتر» هستند، ادامه خواهد داد. او دولت مستقر در «طبرق» را حاصل اراده مردم لیبی دانست و بدون اشاره به طرف خاصی، گفت که «تروریست‌ها» نه تنها امنیت لیبی بلکه امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور مصر همچنین گفت که قاهره دخالت‌های خارجی در اوضاع لیبی را نمی‌پذیرد. منظور السیسی، کشور ترکیه است که امروز از اعزام نیرو به لیبی بنا به درخواست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس خبر داد.

رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی گفت که آنکارا از دولتی در لیبی حمایت می‌کند که مورد تأیید سازمان ملل است، اما برخی کشور‌های عربی و اروپایی از یک «جنگ‌سالار» حمایت می‌کنند. منظور وی از جنگ‌سالار، «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار