فرمانده دوران دفاع مقدس:

شیوه مدیریتی امام خمینی (ره) باعث گسترش جبهه اسلام شد

سردار «سید مجید مصباحی» گفت: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس با مدیریتی که داشتند قلوب مردم عراق را فتح کردند و امروز نیز شاهد تداوم حرکت انسان ساز معمار بزرگ انقلاب در سوریه، یمن و دیگر ممالک اسلامی هستیم.
کد خبر: ۳۷۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ - 26December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره شهید «محمدرضا پیله وران» جانشین اطلاعات عملیات لشکر 21 امام رضا (ع)، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید مصباحی» فرمانده اطلاعات عملیات لشکر 21 امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس، یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا شامگاه پنجشنبه در تالار نور مشهد برگزار شد.

سردار مصباحی در این مراسم اظهار داشت: شهدا و خانواده شهدا نیاز به یادواره و مراسم بزرگداشت ندارند بلکه اینگونه برنامه‌ها برای ما که از قافله شهدا جاماندیم یادآوری حماسه آفرینی شهداست و برای نوجوانان و جوانان بستری را فراهم می کند تا با شهدا آشنا شوند و با الگو قرار دادن سبک و سیره زندگی آنها، در جهت توسعه و آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

وی در ادامه، سعه صدر و دقت نظر را از جمله ویژگی‌های شهید پیله وران دانست و خاطرنشان کرد: شهید پیله وران یک اسطوره بود. این شهید عالی مقام هر چند در دانشکده جنگ تحصیل نکرده بود اما به گونه‌ای جنگید که امروز مایه افتخار ماست.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه به نقش سازنده و تربیتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل جنگ را به گونه‌ای مدیریت کردند که لشکر بدر متشکل از نیروهای عراقی سازماندهی شد و با صدام جنگیدند. با سقوط صدام هر چند رزمندگان این لشکر مورد بی مهری واقع شدند اما با شکل گیری داعش در عراق، با فراخوانی که اعلام شد این مجاهدین دوباره به میدان آمدند و به مقابله با ایادی استکباری پرداختند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با مدیریتی که داشتند قلوب مردم عراق را فتح کردند و امروز شاهد تداوم حرکت انسان ساز معمار بزرگ انقلاب در سوریه، یمن و دیگر ممالک اسلامی هستیم.

مصباحی سپس نقش امت حزب‌الله را در حمایت از ولی فقیه تعیین کننده دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام بی بصیرتی مردم جامعه اسلامی باعث شهادت حضرات معصومین شد، اما در تاریخ معاصر، شهدا گرد امام خمینی (ره) حلقه زدند و جان خود را فدا کردند تا گزندی به ایشان وارد نشود که این نشان از وفاداری مردم کشورمان به ولایت فقیه دارد.

وی ادامه داد: هر چند شهادت فخر انبیا و اولیا است اما ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی امام امت را حفظ کردند و مانع آن شدند تا دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف شوم خود در جهت حذف ایشان دست پیدا کنند.

مصباحی در پایان به عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: کربلای 5 اوج دفاع مقدس بود. این عملیات باعث شد تا دنیا در برابر خواسته‌های جمهوری اسلامی تسلیم شود و عراق قطعنامه 598 را بپذیرد.

در این مراسم، جمعی از همرزمان و دوستان شهید «محمدرضا پیله وران» خاطرات خود را از این شهید بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار