وزارت‌ دفاع‌ روسیه:

سه کشتی در رزمایش سه‌جانبه با ایران و چین مشارکت می‌کنند

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که در رزمایش سه‌جانبه این کشور با ایران و چین، سه کشتی ناوگان دریای بالتیک این کشور حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ - 27December 2019

سه کشتی در رزمایش سه‌جانبه با ایران و چین مشارکت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین روز جمعه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود و چهار روز به طول خواهد انجامید.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، سه کشتی وابسته به ناوگان دریای بالتیک روسیه در این رزمایش نظامی سه جانبه مشارکت خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد: در این رزمایش سه‌جانبه برای نخستین بار به آزادسازی یک کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی پرداخته خواهد شد.

سردار سرتیپ «ابولفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ایران روز چهارشنبه در نشست خبری از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین خبر داد و گفت: «از روز جمعه به مدت چهار روز این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد».

وی درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفت: «اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشور‌های بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است».

سردار شکارچی همچنین در ارتباط با هدف برگزاری این رزمایش ادامه داد: «مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار