بروجردی:

پیام رزمایش مشترک این است که زمان یکه‌تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیام کار مشترک ایران، روسیه و چین نشان دهنده این واقعیت است که زمان یکه تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده است.
کد خبر: ۳۷۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ - 27December 2019

پیام رزمایش مشترک این است که زمان یکه‌تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره اهمیت رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند و اینکه در طول چند دهه گذشته آمریکایی‌ها با عنوان حفظ امنیت عملا مخل امنیت این منطقه بودند و عامل ایجاد بحران در منطقه بودند، برگزاری چنین رزمایشی مهم و ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: این گام با توجه به اینکه راهبرد هر سه کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین راهبرد صلح آمیز در منطقه و برقراری امنیت پایدار است؛ کاری که در سوریه و عراق هم انجام شد که عملا با همکاری جمهوری اسلامی، عراق و سوریه و روسیه اتاق عملیات مشترک هم در دمشق و هم در بغداد تشکیل شد، مسبوق به سابقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: پیام این کار مشترک این است که کشور‌های تاثیرگذار و قدرتمند علاقمند هستند که امنیت این منطقه حساس، محفوظ باقی مانده و تقویت شود و دوران یکه تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده است.

بروجردی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها تاکنون با هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود از این سنخ اقدامات انجام می‌دادند و این اقدام جدید، نشان دهنده این واقعیت است که زمان یکه تازی آمریکا در منطقه به پایان رسیده و عملا قدرت‌های مهمی همانند جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه وارد مرحله جدیدی برای حفظ امنیت این منطقه حساس شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها