امام جمعه کرمان:

مردم در ۹ دی با حضور در خیابان‌ها فتنه را خاموش کردند

امام جمعه کرمان گفت: مردم انقلابی در روز ۹ دی به دور از گرایش‌های سیاسی با حضور در خیابان‌ها و تجدید میثاق با ولایت، فتنه را خاموش کردند.
کد خبر: ۳۷۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 27December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با گرامیداشت 9 دی، روز بصیرت و میثاق‌ با ولایت اظهار داشت: این حادثه و فتنه‌های شبیه آن و بعد از آن باید به دقت مورد توجه قرار گرفته و بازخوانی شود چراکه دو قطبی شدن جامعه یکی از اهداف مهم ایجاد فتنه سال ۸۸ بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هر فتنه‌ای برای اجرایی شدن نیازمند بسترسازی است، افزود: یکی از این بسترها آن است که فتنه‌گرها از قبل بذرهایی می‌کارند که در فتنه نتیجه دهد و در فتنه 88 از ماه‌ها قبل از انتخابات بذرهای شک و تردید در جامعه پاشیده شد.

علیدادی سلیمانی گفت: بستر دیگری که فتنه 88 را مهیا کرد این بود که کسانی که در انتخابات شکست خوردند و آنها که پیروز شدند، هیچ کدام اخلاق را رعایت نمی‌کردند و گروهی نیز تمام تلاش خود را می‌کردند تا جامعه غبارآلود شده تا در این فضای غبارآلود اهداف شوم خود را محقق کنند.

وی با بیان اینکه فتنه زمانی اتفاق می‌افتد که خواص جامعه با آن همراهی کنند: متاسفانه بعضی از خواص در دام فتنه قرار گرفتند و درس‌ها و عبرت‌های زیادی در آن وجود دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: بی اعتمادی مردم به حاکمیت یکی از تلاش‌های دشمن در فتنه ۸۸ بود، اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هوشمندی توانست نقش حیاتی و حضور مردم را در صحنه فراهم کند و مردم انقلابی در روز ۹ دی به دور از گرایش‌های سیاسی با حضور در خیابان‌ها و تجدید میثاق با ولایت، فتنه را خاموش کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت و رساندن پیام عاشورا بسیار موثر عمل کردند و پرستاران که عمر خود را در راستای خدمت به مردم می‌گذارند، نقش خطیری را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی همچنین با تسلیت سالروز زلزله بم و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این زمین‌لرزه افزود: باید از حوادث و بلایای طبیعی درس بگیریم، به یکدیگر کمک کنیم و در روزهای سخت کنار هم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها