امام جمعه ارومیه:

نمایندگان به دور از فضای تبلیغاتی لایحه بودجه را بررسی کنند

حجت‌الاسلام قریشی گفت: نمایندگان باید با جدیت و مطالعه کافی لایحه بودجه را بررسی و تصویب کنند و به دور از فضای تبلیغاتی به وظیفه خود بپردازند.
کد خبر: ۳۷۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ - 27December 2019

نمایندگان به دور از فضای تبلیغاتی لایحه بودجه را بررسی کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: نهم دی نماد بصیرت مردم بوده و همگان باید توجه داشته باشند که فتنه‌ها تمام نشده است و روحیه بصیرت باید به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ و نزدیکی به روز بصیرت ملی خاطرنشان کرد: فتنه تمام نشده و تا زمانی که دین و اسلام ناب محمدی هست فتنه گران هم هستند بنابراین باید با شناساندن فتنه و فتنه‌گران و تجلیل از بصیرت، روز ۹ دی فراموش نشود و به آینده گان منتقل شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ویژگی‌های نمایندگان مجلس افزود: داشتن تقوای سیاسی برای نمایندگان مجلس یکی از شروط لازم و واجب برای آنان است، همچنین نمایندگان مجلس باید به دور از فضای انتخابات با دقت لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و در تصویب بودجه دقت کنند.

وی با اشاره به لزوم در نظر گرفتن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در لایحه بودجه ۹۹ و تصویب آن توسط کمیسیون بودجه، ادامه داد: نمایندگان باید با جدیت و مطالعه کافی وارد مرحله تصویب بودجه شوند و به دور از فضای تبلیغاتی به وظیفه خود بپردازند و در این موضوع تقسیم عادلانه بودجه را نیز مورد توجه قرار دهند چرا که سرازیر شدن سرمایه‌های استانی به مرکز اصلا قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام قریشی‌ با بیان این که شورای نگهبان نباید اجازه دهد پروژه نفوذ در کشور توسط برخی نمایندگان ‌اجرایی شود، تصریح کرد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اجازه تعیین مصداق در انتخابات را ندارند و تنها باید شاخصه‌های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این که هدف اصلی دشمنان انقلاب، کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است، افزود: تمامی فتنه‌های اخیر به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات بوده بنابراین همه با مشارکت گسترده در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان انقلاب و نظام خواهند شد.

وی به برگزاری برخی مراسمات ضد فرهنگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان امر از برگزاری مراسم‌های که باعث ترویج بی اخلاقی و ضد فرهنگی در استان می شود، جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام قریشی پیشاپیش ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) با اشاره به برخی معایب در بحث پرستاری عنوان کرد: با گذشت ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اما در رعایت برخی موارد مانند تزریق توسط مردان برای زنان و با برعکس وجود دارد در حالی که چنین شرایطی قابل قبول نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار