روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از پایان 2020 تکمیل می‌شود

وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته پیش از پایان سال 2020 تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ - 27December 2019

روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از پایان 2020 تکمیل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 پیش از پایان سال 2020 میلادی به پایان خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک،‌ بر اساس گفته وزیر انرژی روسیه، از کشتی «آکادمیک چرسکی» شرکت گازپروم برای تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم 2 استفاده خواهد شد اما زمان بیشتری برای مهیاسازی بیشتر مورد نیاز است.

این کشتی در حال حاضر در شرق روسیه قرار گرفته است.

هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قانون بودجه دفاعی 2020 آمریکا را امضا کرد که این قانون شامل تحریم خط لوله نورد استریم 2 بوده که قرار است گاز روسیه را به اروپا منتقل کند. پس از اعمال این تحریم‌ها،‌ شرکت سوئیسی «آلسیس» که در حال ساخت لوله این خط بود،‌ مشارکت در این پروژه را تعلیق کرد.

خط لوله نورد استریم 2 پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و 5 شرکت اروپایی ENGIE فرانسه، OMV اتریش، رویال داچ شل انگلیس و هلند، Uniper و Wintershall آلمان است. این خط لوله 745 مایلی دو قلو، سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد. این خط لوله از آب‌های منطقه‌ای دانمارک،‌ فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد کرد. در قانون بودجه دفاعی آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف ۶۰ روز شرکت‌هایی مشارکت‌کننده در پروژه نورد استریم ۲ را شناسایی کند و آنها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار