دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می دهد/

سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در قدس / رابطه حماس با ایران «راهبردی و اعتقادی» است

نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) به تظاهرات هفتگی فلسطینی ها و فعالان بین المللی صلح که هر هفته در اعتراض به ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی در کرانه باختری برگزار می شود، حمله و ضمن سرکوب تظاهرت کنندگان آنها را متفرق کردند.
کد خبر: ۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 03January 2015

سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در قدس / رابطه حماس با ایران «راهبردی و اعتقادی» است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ممانعت آمریکا از تصویب قطعنامه «پایان اشغال کرانه باختری» در شورای امنیت، شکایت فلسطین به دادگاه بین المللی کیفری، تمدید بازداشت 84 اسیر فلسطینی، سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در قدس و کرانه باختری، شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان مصرى، بررسی اسناد پیوستن فلسطین به دیوان بینالمللی کیفری در سازمان ملل و تخریب مهم ترین تونل غزه توسط ارتش مصر از مهم ترین تحولات فلسطین در یک هفته گذشته است.


آمریکا مانع تصویب قطعنامه «پایان اشغال کرانه باختری» در شورای امنیت شد


مخالفت آمریکا با پیشنویس قطعنامه پایان اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و تعیین چارچوب زمانی برای تشکیل کشور فلسطین، مانع از تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل شد.

 روز سه شنبه هفته گذشته، با مخالفت آمریکا و نرسیدن آرای اعضای شورای امنیت به حد نصاب لازم، قطعنامه تعیین چارچوب زمانی برای خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی کرانه باختری و تشکیل کشور مستقل فلسطین، ناکام ماند.


علاوه بر آمریکا که دارای حق وتو است، استرالیا هم با این پیش نویس که از سوی اردن به شورای امنیت آمده بود، مخالفت کرد.به نوشته شبکه «راشا تودی»، این پیش نویس که کشور فلسطین را تنها به مرزهای پیش از سال 1967 محدود می کرد، تنها توانست آرای 8 عضو شورا را به دست آورد.


رابطه ایران و حماس علیه هیچ کشور عربی و اسلامی نیست

اسماعیل هنیه درمصاحبه با شبکه تلویزیونی "الاقصی" وابسته به حماس تأکید کرد، رابطه حماس با ایران قدیمی و مستحکم است و علیه هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی نیست.


وی  ادامه داد: ایران سالهای طولانی پشتیبان مقاومت و مردم فلسطین بوده و این رابطه طولانی نقطه اتکای رابطه ایران با فلسطین، مقاومت و قدس است.

 

رابطه حماس با ایران «راهبردی و اعتقادی» است


 محمود الزهار در خصوص روابط حماس و ایران تاکید کرد: سیاست ما از زمان آغاز فعالیت جنبش حماس، مبتنی بر برقراری روابط حسنه هم با کشورهای عربی و کشورهای اسلامی بوده است و این جنبش همواره سعی در تقویت روابط خود با کشورهایی داشته است که حامی مقاومت باشند و از سوی دیگر، با رژیم صهیونیستی رابطه نداشته باشند و جمهوری اسلامی ایران در راس این کشورها قرار دارد.


شهرک نشینان خانه یک فلسطینی را به آتش کشیدند
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته های مردمی مقاومت ضد دیوار حایل و شهرک های صهیونیستی با تایید به آتش کشاندن خانه یک فلسطینی توسط شهر ک نشینان اعلام کرد: خانه این فلسطینی نزدیک واحدهای مسکونی صهیونیست ها قرار داشت و به همین سبب شهرک نشینان به سوی آن یورش برده و آن را به آتش کشیدند.


تمدید بازداشت 84 اسیر فلسطینی


جمعیت اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مدت بازداشت 85 اسیر فلسطینی در زندان های این رژیم را تمدید کرده است.


به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین وفا از رام الله، دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بازداشت این 85 اسیر فلسطینی به منظور ادامه بازجویی ها تمدید شده است. این 85 اسیر فلسطینی در زندان های اسراییلی عوفر، الجلمه، عسقلان و المسکوبیه در بازداشت به سر می برند.


فلسطین به دیوان کیفری شکایت می کند
 
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر خود معاهده رم را امضا کرد و به دیوان کیفری بین المللی پیوست تا از این طرق بتواند از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایتهایش در حق مردم فلسطین به این دیوان شکایت کند.


امضای معاهده رم سبب می شود فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی ملحق شود و بدین ترتیب فلسطینی ها حق دارند بین 30 تا 90 روز به این دیوان مراجعه و از سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی شکایت کنند.


موضع حماس در باره امضاء معاهده رم توسط عباس
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، از امضاء معاهده رم ( برای پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی ) توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد.


این جنبش با انتشار بیانیه ای، تاکید کرد:« امضای این معاهده یک اقدام درست به شمار می رود و نیازمند گنجاندن آن در چارچوب یک سیاست کلی و برنامه ملی مشترک و تصویب و نهادینه کردن آن در کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" است که باید هر چه زودتر تشکیل جلسه دهد.»


شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان مصرى



ارتش مصر یک شهروند غزه ای را در بخش مصری شهر رفح هدف گلوله قرار داد و به شهادت رساند و سه نفر دیگر را نیز بازداشت کرد .


ارتش مصر شامگاه دیروز جمعه یک جوان 23 ساله فلسطینی را در منطقه مرزی رفح از ناحیه سینه هدف قرار داد. جسد بی جان جوان مذکور که تاکنون هویتش مشخص نشده به بیمارستان ابو یوسف نجار نوار غزه منتقل گردیده است .

سرکوب تظاهرات فلسطینی ها در قدس و کرانه باختری


طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی معأ، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) به تظاهرات هفتگی فلسطینی ها، اسراییلی ها و فعالان بین المللی صلح که هر هفته در اعتراض به ساخت دیوار حائل و ادامه شهرک سازی در کرانه باختری برگزار می شود، حمله و ضمن سرکوب تظاهرکنندگان آنها را متفرق کردند.

در این تظاهرات چند تظاهرکننده زخمی و دهها نفر نیز براثر استشناق گازهای اشک آور دچار مشکلات تنفسی شدند. نظامیان صهیونیست همچنین ازگلوله های پلاستیکی و نارنجک صوتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.


تخریب مهم ترین تونل غزه توسط ارتش مصر


منابع نظامی مصر اعلام کردند که ارتش مصر در ادامه عملیات تخریب تونل های فلسطینی ها در مرزهای این کشور با نوار غزه، بزرگترین تونل منتهی به شهر اشغالی رفح، را کشف وتخریب کردند.


براساس این گزارش طول تونل کشف شده حدود 1700متر و از خاک مصر تا داخل شهر اشغالی رفح  واقع در جنوب نوار غزه امتداد داشت.


این منابع درادامه گزارش خود افزودند که نیروهای ارتش مصر با همکاری واحد مهندسی این ارتش، همزمان با تخریب بزرگترین تونل غزه ، 19 تونل دیگر در مرز نوار غزه را تخریب کردند.

بررسی اسناد پیوستن فلسطین به دیوان بینالمللی کیفری در سازمان ملل

سازمان ملل متحد، دیروز جمعه اعلام کرد مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطینی اسناد پیوستن به دادگاه بینالمللی کیفری و چند کنوانسیون دیگر را ارائه دادهاند.

سازمان ملل متحد افزود این اسناد الان در حال بررسی است تا اقدامات مناسب بعدی درخصوص آنها اتخاذ شود.این اسناد، عصر پنجشنبه گذشته به «جیمز راولی» معاون هماهنگ کننده ویژه طرح صلح در خاورمیانه تحویل داده شد.

ارسال مجدد طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به شورای امنیت


طبق گزارش پایگاه خبری العهد سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان گفت که این تشکیلات بار دیگر طرح خود برای درخواست عقب نشینی از مرزهای 1967 را به شورای امنیت ارائه میکند.

نبیل ابوردینه سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان گفت که فلسطین بار دیگر طرح خود برای درخواست عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مرزهای 1967 را به شورای امنیت ارائه میکند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار