رئیس بسیج اصناف:

۳ هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر بازار ساماندهی شده‌اند

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: سه هزار نفر از بسیجیان اصناف در تیم‌های بازرسی ساماندهی و قبل از هر اقدامی آموزش فشرده را گذرانده و تیم‌های بازرسی را در سراسر کشور همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ - 28December 2019

۳ هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر بازار ساماندهی شده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامرضا حسن پور»، با اشاره به اقدامات این سازمان برای کمک به مسئولان و نظارت بر بازار، اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در کشور و درخواست وزیر محترم صنعت معدن و تجارت قرار شد بسیج اصناف در قالب تیم‌های نظارتی سازمان صنعت و تجارت در استان‌ها، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی سازماندهی شود تا کمکی برای بازرسی‌ها داشته باشد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر سه هزار نفر از بسیجیان اصناف در تیم‌های بازرسی ساماندهی و قبل از هر اقدامی آموزش فشرده را گذرانده و تیم‌های بازرسی را در سراسر کشور همراهی می‌کنند. این گروه‌ها در ۲۱ استان که درخواست کتبی برای همراهی بسیج اصناف برای نظارت بر بازار داشتند تشکیل شده است و بنابر اطلاعات میدانی قیمت‌ها در بازار کنترل و وضعیت آرام و با ثباتی برقرار است به گونه‌ای که حتی در شب یلدا با تشدید بازرسی‌ها نظارت خوبی بر بازار انجام شد و مشاهده می‌کنیم که وضعیت بازار ثابت است.

رئیس سازمان بسیج اصناف بیان کرد: تجربه نشان داده اگر گرانی هم وجود داشته باشد در حوزه اصناف نیست. ۹۰ درصد گرانی‌ها خارج از عرصه توزیع و بازار اصناف کشور است، امیدواریم عرصه‌های دیگری که در افزایش قیمت‌ها اثرگذار هستند در این شرایط توجه بیشتری داشته تا بتوانیم فضا را مدیریت کنیم.

حسن‌پور با بیان این که شعار بسیج خدمت به مردم و کمک به همه اقشار است، افزود: در شب یلدا با وجود نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود داشت افزایش قیمت نداشته ایم و امیدواریم این همدلی که دولت و مجموعه اتاق‌های بازرگانی و اصناف دارد در اواخر سال نیز وجود داشته باشد و با همراهی و همدلی و البته کار‌های فرهنگی قیمت‌ها را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات رسانه‌ها در به تصویر کشیدن کسبه با انصاف، افزود: برخلاف گذشته شاهد تغییر رویکرد در رسانه‌ها و به تصویرکشیدن کسبه با انصاف بودیم، اگر این فرهنگ و همدلی ادامه داشته باشد در آخر سال نیز شاهد آرامش و ثبات در بازار خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: کشور ما در حوزه تامین کالا هیچ مشکلی ندارد و با همراهی و همدلی می‌توان این دوران را پشت سر گذاشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار