نگاهی به حماسه ۹ دی

فتنه‌هایی که با حضور مردم نقش بر آب شد

حماسه ۹ دی سال ۸۸ یکی از دستاورد‌های بصیرت ملت ایران است، اما در طول ۱۰ سال گذشته، فتنه‌ها و سناریو‌های دیگری علیه این نظام به دست دشمن پی ریزی شد که توسط مردم نقش بر آب شد.
کد خبر: ۳۷۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ - 28December 2019

فتنه‌هایی که با حضور مردم نقش بر آب شدگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس: انقلاب اسلامی ایران، در طول بیش از چهار دهه عمر خود، شاهد روز‌های ماندگار بسیاری بوده است که نقش مردم در آن، درخشان و مؤثر بود؛ پیروزی مردم بر طاغوت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله، بسیج عمومی در هشت سال دفاع مقدس، روز آزادسازی خرمشهر، مشارکت حداکثری در انتخابات‌های گوناگون و حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ از جمله این روزهاست.

روز ۹ دی از روز‌های عبرت آموز ملت ایران است، روزی که دشمن به دنبال جابجایی نرم سیاسی این نظام بود، پیچیدگی هشت ماه جنگ احزاب در آن سال، دست کمی از هشت سال دفاع مقدس نداشت، چرا که غبارآلودگی این فتنه، حتی بسیاری از نخبگان و خواص را به اشتباه انداخت.

شناخت، بصیرت، انتخاب دقیق و حضور در صحنه مردم در این حماسه بزرگ و ماندگار ثابت کرد آنجایی که اعتقادات، امنیت و دستاورد‌های ملی مورد هجمه قرار بگیرد، این ملت با هر فکر سیاسی در سنگر واحد قرار می‌گیرند.

یکی از طلایی‌ترین ویژگی‌های حماسه ۹ دی، پیشتازی مردم بود، آنگونه که در تاریخ می‌خوانیم، در حرکت‌های سیاسی، معمولاً نخبگان حرکتی را آغاز می‌کنند و سپس مردم دنبال آنان به راه می‌افتند، اما در این روز تاریخی، مردم نخبه شدند و خواص به دنبال آنان حرکت کردند و این گونه شد که ۹ دی، نام «حماسه» به خود گرفت.

در روز ۹ دی سال ۸۸، مردم با بصیرت خود، فتنه ۸۸ را از بین بردند و دشمن امروز برای فتنه ۹۸ دست به کار شده است، فتنه‌ای که با زبان بصیرت مردم مواجه شده است.

سناریو یکی است، امنیت در ایران باید زیر سوال برود، تنها رنگ و لعابش فرق می‌کند، سناریویی که به بهانه گرانی بنزین کلید خورد، دشمن این سناریو را برای ایام انتخابات پی ریزی کرده بود، اما بی تدبیری در نحوه اجرای این طرح، بهانه بزرگی به دست دشمن داد.

دشمنان در این صحنه، ابتدا اعتراض و مطالبه به حق مردم را به نفع خود بهره برداری می‌کنند، استودیوی ملکه و رسانه‌های منتسب به صهیونیست این بار، عریان‌تر از قبل، دست‌های خود در این آتش را رو می‌کنند، آن‌ها در رسانه‌های خود، به رهبری میدانی و سازماندهی اعتراضات در چندین شهر ایران اعتراف کردند.

اعتراضات مردمی که توسط برخی دست نشانده‌های استکبار در داخل کشور، به سمت اغتشاش کشیده شد، پس از چند روز، رنگ باخت، آن‌ها وقتی دست شان به جایی نرسید رنگ عوض کردند، این بار جان باختگان مظلوم حوادث آبان ماه را نشانه گرفته‌اند.

وقتی هنوز آمار کشته شده‌ها و گزارش کمیته تحقیق، اعلام رسمی نشده به دروغ‌های بزرگی متوسل می‌شوند، حتی در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، در گوشه تصویر ۲۴ ساعته تعداد ساختگی کشته شدگان را به نمایش می‌گذارند.

این بار قرار است از لباس سیاه خانواده‌های جان باختگان برای درست کردن نقاب حقوق بشری خود استفاده کنند؛ در بررسی پرونده جان باختگان یک نکته مشترک وجود دارد، بی گناهانی که به صورت مشکوک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند؛ آن‌ها طی تماسی با برخی از خانواده‌های جان باختگان تلاش می‌کنند تا با آن‌ها مصاحبه کرده تا بلکه حرفی سخنی علیه این نظام پیدا کنند.

در یکی از این مستندها، مادر داغ دیده البرزی که فرزندش توسط منافقین در آشوب‌های آبان ماه ترور شده، حالا با سوءاستفاده علینژاد، درمقابل قاتلان پسرش نشسته است؛ مسیح علی نژاد هم، با او اشک می‌ریزد و همین اشک‌ها برای پروژه اقتصادی میلیاردی بعدی اش فاکتور می‌شود، ویدئویی که ترور کور جوان کرجی به سبک ترور‌های دهه ٦٠ منافقین را نمایان می‌کند.

اما گویا از پروژه کشته سازی هم چیزی عایدشان نمی‌شود و به همین خاطر عملیات روانی دیگری را آغاز می‌کنند، «کیک‌های آلوده»، این موضوع هم در صدر اخبار رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد تا از این طریق ضمن بی اعتماد سازی مردم نسبت به حاکمیت، اقتصاد و تولید ملی را نیز نشانه بگیرند.

مهم‌ترین عوامل شکست فتنه ۸۸.

اما فتنه سال ۸۸ یکی از بزرگ‌ترین خطراتی بود که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد، اما به دو دلیل، به بن بست رسید و شکست خورد، یکی وجود رهبری دانا که به عنوان روشنگر عمل کرد و دوم حضور مردم در صحنه، البته حفظ و تداوم هر انقلاب و حرکت بزرگی در دنیا نیز به این دو مساله مهم بستگی دارد و بصیرت مردم و خواص که ضلع سوم این مثلث اتحاد است.

امام جمعه جلفا، با اشاره به تداوم اقدامات استکبار جهانی علیه ملت ایران تصریح کرد: یکی از نمونه‌های این توطئه‌ها، فتنه صهیونیستی سال ۸۸ بود، اما استکبار با هوشیاری مردم، نتوانست نقشه‌های خود را عملی کند.

حجت‌الاسلام سالار سنجری، حماسه ۹ دی را نمونه غلبه بصیرت علیه دشمن دانست و اظهار داشت: مردم در ۹ دی سال ۸۸ در حالی که برخی از خواص در غفلت بودند، بصیرت و هوشیاری و دشمن شناسی خود را به رخ جهانیان کشیدند، مردم با حضور در صحنه و با هدایت رهبری، این فتنه را خنثی کردند و به ندای، ولی فقیه لبیک گفتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در طول این ۴۰ سال، دشمن به شکل‌های مختلف دشمنی خود را نسبت به ایران اسلامی ثابت کرده است، ابراز داشت: دشمن برای عملیاتی کردن پروژه نفوذ در انقلاب اسلامی از حربه‌های مختلف بهره می‌برد، امروز امید آمریکا و صهیونیست به موریانه‌های داخلی است تا با کمک آنان، ناکارآمدی نظام و حاکمیت را به مردم القا کرده و یاس و نامیدی و بی اعتمادی در بین مردم را تقویت کند.

روش مردم ایران در مقابله با جنگ نرم دشمن.

اما حماسه ۹ دی، روش دیگر مبارزه با استکبار را پیش روی ملت ایران گذاشت، مردم با حضور در جبهه و سنگر دیگری، روش جدیدی از مبارزه با جنگ نرم دشمن را به زبده‌ترین کارشناسان برجسته دنیا، نشان دادند و آن هم «بصیرت» بود.

فتنه‌گران همواره درصدد غبارآلود کردن فضا هستند تا با تیره و تار کردن مسیر، به مقاصد خود برسند و مردم و حتی خواص جامعه را منحرف کنند، مستکبران قصد داشتند با راه اندازی آن حوادث که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، نقشه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را عملی کنند.

دشمن با شکست فتنه همچنان به توطئه‌های خود ادامه می‌دهد، زمانی که عوامل استکبار در داخل کشور برای به نتیجه رساندن فتنه با شکست مواجه شدند اطلاعاتی جمع آوری کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند تحریم‌های شأن علیه ایران جوابگو باشد باید راه تحریم اقتصادی را پیش بگیرند.

دشمنان در سال ۸۸ با جنگ نرم و با تمام قدرت سخت و نرم وارد عرصه شدند، اما با حرکت‌های نسنجیده دشمن، اهانت به هیئات عزاداری و پرچم امام حسین (ع) در ماه محرم، آتش زدن اموال عمومی و زیر سوال بردن مردم سالاری دینی، شرکت حداکثری مردم در انتخابات را زیر سوال بردند و کام ملت را تلخ کردند؛ فتنه گران این بار نیز در بحبوحه انتخابات مجلس، سناریو‌های دیگری را طرح‌ریزی کرده‌اند، سناریو پشت سناریو، فتنه‌های جدید در پیش است…

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار