امام جمعه تبریز:

شهید «محمدرضا رحمانی» با روحیه‌ای جهادی کارنامه درخشانی داشت

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: شهید «محمدرضا رحمانی» یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۳۷۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ - 28December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا رحمانی» اظهار داشت: بلندای آسمان جایگاه کسانی است که برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج می‌گیرند و عاشقانه پرواز می‌کنند، چه سعادتی دارند شایسته‌ترین مومنان که پروازشان ابدی و ماندگار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: امیر هاشمی، فرماندهی پایگاه شکاری دو روز تمام، دنبال یار و مددکار خود در قله‌ها و کوه سبلان بود و خیلی تلاش کردند تا آقای رحمانی عزیز را سالم به دست بیاورند ولی نشد.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام حسینی امسال روحانی کاروان حج این شهید بود و می‌‌گفت در این سفر ۴۰ روزه او را فردی متقی، مخلص، با شخصیت یافت که در شب‌های مسجدالحرام ۱۵ بار ختم قرآن کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این روحانی حتی می‌گفت وقتی در شبی که مشعرالحرام بودیم و همه در حال استراحت بودند، این شهید برای حجاج دعای جوشن کبیر می‌خواند.

وی با اشاره به اینکه شهید رحمانی در سال ۷۳ به استخدام ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی را زیرنظر خلبانان خبره ارتش طی کرد، یادآور شد: شهید رحمانی پس از پایان دوره به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی جهت حراست از آسمان کشور خدمت‌رسانی کرد.

آل‌هاشم افزود: این شهید پس از گذراندن دوره هواپیمایی میگ ۲۹ خدمت صادقانه با این جنگنده را در پایگاه دوم شکاری فکوری تبریز ادامه داد.

وی گفت: «محمدرضا رحمانی» که از امروز به درجه سرتیپ دوم درآمده است، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: یک فرزند پسر از این شهید به یادگار مانده که امروز مقابل چشمان همه ما ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان خدمات شهدای گرانقدر باشیم، افزود: امروز برادران و خواهران این عزتی که جمهوری اسلامی در سطح دنیا و کشور دارد، به برکت خون این شهیدان است.

آل‌هاشم با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی در کلیه عملیات‌های زمینی که نیروی زمینی یا سپاه قهرمان و بسیج فداکار انجام می‌داد حتما نیروی هوایی پشتیبان این عزیزان بود، عنوان کرد: نیروی هوایی قهرمانان زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است و امروز نیز این عزیز پرواز کرد.

وی بیان داشت: ما شهادت خلبان قهرمان محمدرضا رحمانی را به حضور فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز، امیرسرلشکر موسوی، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، خانواده این بزرگوار، پایگاه شکاری شهید فکوری، همرزمان و غیره تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه تبریز در پایان با شعری این شهید را بدرقه کرد؛ "بالگردت سرنگون خود زنده‌ای، او زمین و تو آنجا مانده‌ای، پیش خورشیدی و اما از آسمان صدبرابر تابنده‌ای".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها