سردار رضایی خبر داد؛

نشست مشترک مرزی میان ایران و ترکیه در ماکو/ برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در مرز‌های مشترک

فرمانده مرزبانی ناجا از برگزاری نشست مشترک مرزی میان ایران و ترکیه در شهرستان مرزی ماکو خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ - 28December 2019

نشست مشترک مرزی میان ایران و ترکیه در ماکو/ برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در مرز‌های مشترکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی هنگ مرزی ماکو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف از سفر به شهرستان ماکو، بررسی آخرین وضعیت امنیتی، مرزی و خدماتی در مرز و بازدید از پایانه مرزی بازرگان است.

وی با اشاره به برگزاری نشست دیپلماتیک مرزی میان ایران و ترکیه، افزود: اجلاس مشترک مرزی با فرمانده ژاندامری ترکیه فردا در ماکو برگزار خواهد شد و در این نشست، به آخرین وضعیت امنیتی در مرز‌های مشترک و توافقاتی که در طول یک سال گذشته بین مرزبانان دو کشور حاصل شده است، پرداخته خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا هدف از برگزاری این نشست مرزی را امنیت مشترک و مدیریت هدفمند و کاربردی‌تر در مرز برشمرد و تصریح کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته در مرز‌های هر دو کشور، وضعیت مدیریت مشترک در مرز‌ها بسیار عالی و مرز ماکو از مرز‌های نمونه کشور است.

سردار رضایی با اشاره به تعاملات، ارتباطات و انتقال تجربیات مرزبانان دو کشور، افزود: تعاملات مرزبانان دو کشور رو به افزایش بوده و در مرز‌های مشترک هر دو طرف سعی در مرتفع کردن مشکلات مرزی دارند که می‌توان به‌عنوان نمونه به برق‌رسانی ترکیه در مرز‌ها اشاره کرد.

وی مهمترین دغدغه در حوزه مرز‌های مشترک را مبارزه جدی با قاچاق سلاح و مهمات دانست و خاطرنشان کرد: مرزبانی کشور ترکیه در خصوص برخورد با قاچاق سلاح و مهمات اقدامات خوبی انجام داده که از آنان تشکر می‌کنیم و انتظار است با تعاملات مرزی مشترک با مخلان نظم و امنیت در مرز‌ها برخورد قاطع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار