تحلیلگر صهیونیست:

سران امارات در آستانه علنی کردن روابط با اسرائیل هستند

یکی از تحلیلگران صهیونیست فاش کرد که مقامات امارات در آستانه علنی کردن روابط خود با تل آویو هستند و اینکه افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی، دیگر رویای دست نیافتنی نیست.
کد خبر: ۳۷۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ - 28December 2019

سران امارات در آستانه علنی کردن روابط با اسرائیل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از تحلیلگران صهیونیست فاش کرد که مقامات امارات در آستانه علنی کردن روابط خود با تل آویو هستند و اینکه افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی، رؤیای دست نیافتنی نیست.

«جاکی حوجی» تحلیلگر امور عربی رادیو ارتش اسرائیل با انتشار مقاله‌ای با عنوان «روابط گرم اسرائیل و أبوظبی» در روزنامه معاریو نوشت: سران امارات در آستانه اعلام روابط آشکار با اسرائیل هستند و افتتاح سفارت تل‌آویو در أبوظبی دیگر رؤیا نیست. تبادل لبخند بین اسرائیل و امارات دشوار نبود. این بار برای تغییر، ما شروع‌کننده نبودیم.

وی با اشاره به توئیت هفته گذشته «عبدالله بن زائد»، وزیر خارجه امارات درباره روابط دو جانبه گفت: کاملاً مشخص بود که این وزیر محترم در توئیت‌های خود به دنبال بیان چیزی بود، اما آن را به صراحت بیان نکرد.

این تحلیلگر صهیونیست، توئیت‌های بن زائد را از پیش بررسی شده توصیف و تاکید کرد که سران عرب هنوز برای اعلام هم‌نوائی با اسرائیل به صورت آشکار شتاب ندارند.

وی با اشاره به استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توئیت بن زائد، آن را برای صهیونیست‌ها غافلگیر کننده ندانست.

بنا به گفته حوجی، نشانه‌هایی دال بر تماس‌های دو جانبه برای آشکار سازی روابط پنهان وجود دارد.

وی گفت: اگر اسرائیل خبر افتتاح یک دفتر نمایندگی در أبوظبی را اعلام کند، نباید غافلگیر شویم. بدون تردید لحظات کوچک تاریخی طی روز‌های آینده از پشت پرده آغاز می‌شود. ممکن است که ما شاهد ائتلاف چهارجانبه باشیم.

وی در پایان مقاله خود این پرسش را مطرح کرد که آیا ما می‌توانیم سال آینده شمع عید حنوکا را در أبوظبی روشن کنیم؟

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها