هاشمی در صحن شورا:

حقوق شهروندان تهرانی در بودجه 99 تضییع شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حقوق شهروندان تهرانی در بودجه 99 تضعیف شده است، گفت: مجموعا سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط دو هزار تومان است که به معنای این است دولت وظیفه‌ای برای خود در این حوزه قائل نیست.
کد خبر: ۳۷۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 29December 2019

حقوق شهروندان تهرانی در بودجه 99 تضییع شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و هشتاد و پنجمین جلسه این شورا که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ایام آخر هفته بودجه را مورد بررسی قرار دادیم و متاسفانه در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا حق شهروندان تهرانی تضییع شده است و لازم دیدم نسبت به تضییع حق شهروندان تهرانی در این لایحه تذکر دهم.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده بسیار ناچیز و در حد صفر است، گفت: مجموعا سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط دو هزار تومان است که به معنای این است دولت وظیفه‌ای برای خود در این حوزه قائل نیست.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: سهم شهروندان استان تهران از بودجه عمرانی که بیشترین نقش را در تولید درآمد ملی در کشور دارند، کمترین سرانه بین ۳۱ استان کشور و کمتر از ۶۰ هزار تومان در سال است؛ سهم محیط زیست نیز از بودجه برای هر ایرانی هفت هزار تومان ون زدیک به صفر در سال است و طبیعی است با این بودجه نباید انتظار اقدامات مهمی در حوزه محیط زیست بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهردار تهران که در مورد قانون‌گرایی و اجتناب از قانون‌گریزی به ایشان حق می‌دهم، آن است که حداکثر تلاش خود را برای احیای حقوق شهروندان تهرانی در بودجه و تثبیت وظایف دولت در قبال حمل و نقل عمومی و محیط زیست پایتخت، به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خود وضعیت نامناسب تهران را از نظر آلودگی هوا و ازدحام شدید در مترو و اتوبوسرانی مشاهده می‌کنند، گفت: با این بی مهری صورت گرفته در بودجه سال آینده بحران حمل و نقل عمومی و آلودگی هوای تهران شدیدتر خواهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها