میرسلیم:

غلبه رویش‌های اصیل بر فتنه‌ها و انحرافات و آشوب‌ها و اغتشاش‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریان فتنه به تجربه فهمیده‌اند که نمی‌توانند در مقابل دین مردم بایستند و بنابراین مستقیماً با دین مردم و حتی انقلاب اسلامی روبرو نشده‌اند ولی از لباس دین و حتی روحانیت و ظاهر انقلابی و شعارهای مردم فریب برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ - 29December 2019

غلبه رویش‌های اصیل بر فتنه‌ها و انحرافات و آشوب‌ها و اغتشاش‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی یعنی آدم جوری عمل کند که کأنّه ما (انقلابی هستیم)؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد.

نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد، بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور؛ این طور که نمی‌شود. 9 دی که این‌قدر عظمت دارد، پاسخ ملّت به همین بازی‌ها بود.

نُه دی دفاع از ارزش‌های انقلاب بود، از ارزش‌های دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که ما کردیم، ایستادگی در دفاع از انتخابات بود. بنده صریحاً گفتم فشار می‌آورند که باید انتخابات را ابطال کنید، من زیر بار ابطال انتخابات نخواهم رفت؛ این را من اعلان کردم. بحث سرِ ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی است»، این فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ششم دی ۱۳۹۶ در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان فرمودند.

حماسه نهم دی به واسطه همین تدّین و بصیرت ملت است که به «بازی‌ها» پاسخ داد و این مشی دفاع از ارزش‌ها در سال‌های بعد چه در آشوب ۹۶ و چه در اغتشاش ۹۸ نیز رخ نشان داد.

اگر انقلابی‌گری یک روز به معنی حضور در میدان و خلق حماسه نهم دی است یک روز دیگر به معنی نه گفتن به دشمنان این آب و خاک است که از حدود ۴۰ روز پیش برای پنجم دی ماه نقشه‌ها کشیده بودند ولی با بصیرت و انقلابی‌گری مردم ایران اسلامی نقش بر آب شد.

در آستانه حماسه نهم دی، به صورت مکتوب مصاحبه مشروحی با سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام دادیم که به قرار زیر است.

نفاق؛ ویژگی حامیان اغتشاش ۹۸

برای ورود به بحث حماسه ۹ دی، بی‌مناسبت نیست به روز پنج دی اشاره کنیم که همان کسانی که با تحریک و حمایت اغتشاش‌گران باعث جان باختن تعدادی انسان بی‌گناه در آبان شدند، بنا داشتند مراسم چهلم بگیرند، به نظر شما این جماعت مگر به آئین‌های ملی و مذهبی ایران اسلامی اعتقاد دارند که ادعای چنین مراسم‌هایی دارند؟ چگونه می‌شود که برای رسیدن به مطامع خود، حاضر هستند حتی از آئین‌هایی سخن بگویند که هیچ اعتقادی به آن‌ها ندارند؟

میرسلیم بیان کرد: این نوع اقدام جای تعجب ندارد و از ویژگی‌های نفاق است و موارد متعدد آن را از صدر اسلام شاهدیم و در تاریخ ثبت است، انحرافاتی که بنی امیه در عالم اسلام رخ داد نمونه‌ای بارز از این نفاق است. آن‌ها از ظواهر اسلامی و فروع دین سوء استفاده کردند تا به قدرت برسند و قدرت را برای خود نگهدارند؛ آن‌ها از حربۀ دین علیه دین بهره گرفتند و این فرآیند امروز نیز پیروانی دارد و ما نمونه‌های متعددی از آن را در چهل سال اول پس از پیروزی انقلاب مشاهده کرده ایم.

خطی برای توطئه و خدعه

حوادث آبان نشان داد دشمنان مردم ایران همچنان به تقلای‌خودشان ادامه می‌دهند کما اینکه سال ۹۶ هم دست به آشوب زدند. این حوادث یا آشوب ۹۶ چه نسبتی با فتنه ۸۸ دارد و اگر بخواهیم یک خط سیر تعریف کنیم آن خط چه مشخصات و مختصاتی دارد؟

میرسلیم گفت: با پیروزی انقلاب، دشمنان استقلال، آزادگی، حق و عدالت شکست خوردند ولی از پای ننشستند و سعی کردند با شگرد‌های مختلف در ارکان نظام انقلابی نفوذ کنند و با حفظ ظاهری غلط انداز، جمهوری اسلامی را وارونه کنند و از درون به پوکی بکشانند. آن‌ها ابتدا در مجلس خبرگان قانون اساسی با اصل ولایت فقیه ابراز مخالفت کردند ولی موفق نشدند.

سپس در دوران رهبری حضرت ام امام (ره) چندین طرح براندازی را به اجرا گذاشتند و در زمینه‌های نظامی و سیاسی و اجتماعی توطئه‌هایی را سازماندهی کردند و به اجرا گذاردند و در هر مورد خساراتی به جمهوری اسلامی زدند ولی به هدف اصلی خود یعنی براندازی این نظام مقدس با وجود دریافت کمک از بیگانگان موفق نشدند. همین جریان، به‌ویژه با تمام ابعاد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود، پس از رحلت امام ادامه یافت.

خوشبختانه با هوشیاری اکثریت خبرگان رهبری جانشینی مرحوم امام راحل بر دوش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت یعنی تداوم خطی که امام آغاز کرده بود از خطر مصون ماند ولی در این سی سال رهبری ایشان فتنه‌ها و انحرافات متعددی رخ نموده است که همه یا اصل ولایت فقیه را آماج حملات خود قرارداده، یا تضعیف شخص آیت الله خامنه‌ای را (مدّ ظلّه العالی) و به لطف خدا در همۀ زمینه‌ها شکست خورده است چنان که موارد مشهود آن را در فتنۀ ۸۸ و آشوب ۹۶ و اغتشاش‌های ۹۸ ملاحظه کرده ایم، اما مواردی هم وجود دارد که آشکار نیست و اغلب هماهنگ با بیگانگان، دست اندر کار طراحی خدعه است به‌ویژه با بهانه قراردادن برخی از ناکارآمدی‌های مسئولان اجرائی یا ضعف‌هایی که در حکومت به طور کلی پدیدار شده و آثار خود را به‌ترتیب در امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور نمایان ساخته و موجب سختی معیشت مردم شده است.

جریان فتنه از لباس دین و حتی روحانیت و ظاهر انقلابی و شعار‌های مردم فریب برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند

با این گزاره موافق هستید که «سال ۸۸ جریانی به میدان آمد که دین‌شان سیاسی بود نه سیاست‌شان دینی»؟ اگر موافق هستید آیا رد پای چنین جریانی از ۸۸ حتی بعد از ۹ دی در برخی امورات قابل مشاهده است؟ در حوادث یکی دو سال اخیر - منظورم آشوب ۹۶ و اغتشاش‌۹۸ است - چطور؟
میرسلیم اظهار داشت: ویژگی اصلی این جریان نفاق است. آن‌ها به‌ تجربه فهمیده‌اند که نمی‌توانند در مقابل دین مردم بایستند و بنابراین مستقیما با دین مردم و حتی انقلاب اسلامی روبرو نشده‌اند ولی از لباس دین و حتی روحانیت و ظاهر انقلابی و شعار‌های مردم فریب برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کرده‌اند؛ نمونه‌های اثبات شدۀ آن را در ماجرای فتنۀ ۸۸ و پس از آن در انحرافات گوناگونی که در مقاطع مختلف ده سال پس از آن رخ نموده می‌بینید.

به مشکلات سیاسی و اجتماعی که به نام آزادی بعد از سال ۱۳۷۶ شروع شد و در ۸۸ به نقطۀ اوج خود رسید و انحرافات سیاسی و فرهنگی که پس از آن شکل گرفت و در فضای مجازی تبلور آن را مشاهده می‌کنید، باید بدقت توجه نمایید تا کارکرد‌های گوناگون این رشتۀ نفاق را بخوبی بشناسید.

کشف مسیر درست با رخورد داهیانۀ مدیریتی و سلوک مخلصانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی

برکسی پوشیده نیست فتنه ۸۸ به معنی واقعی‌کلمه فتنه بود یعنی به تعبیر مولای‌مان حضرت علی (ع) حق و باطل را در هم آمیخته بودند، اما مردم بعد از ۸ ماه حماسه ۹ دی را خلق‌کردند چگونه می‌شود که مردم اینگونه حتی علی‌رغم فتنه سنگین، سره را از ناسره تمییز‌ می‌دهند؟
میرسلیم: خوشبختانه اشراف جامع سیاسی و برخورد داهیانۀ مدیریتی و سلوک مخلصانۀ مقام معظم رهبری در همۀ این موارد برای مردم شریف ما خط راهنما بوده است و دقیقا در همین نکته اهمیت اصل ولایت فقیه نهفته است: ولایت فقیه پشتیبان مردم است و مردم به اتکاء رهنمود‌های مقام معظم رهبری در هر مورد توانسته اند مسیر درست حق را کشف کنند و سپس با حضور در صحنه و فداکاری، از آن پشتیبانی نمایند.

غلبه رویش‌های اصیل مردمی بر فتنه‌ها و انحرافات و آشوب‌ها و اغتشاش‌ها

اینکه سال ۹۶ یا ۹۸ مردم صرفاً چند روز بعد از آشوب و اغتشاش، خودجوش به میدان آمدند و موضوع را جمع کردند آیا ریشه در همان بصیرتی ندارد که حماسه ۹ دی را خلق کرد؟

میرسلیم بیان کرد: هزار نکتۀ باریک‌تر از مو در همین جا است: در این چهل سال، جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش‌های انقلاب شاهد ریزش افرادی بوده که یا خود منافق بوده‌اند یا به‌راحتی طعمۀ جریان نفاق شده‌اند ولی همواره رویش‌های اصیل مردمی که برخاسته از همبستگی میهنی ما در حول محور رهبری است توانسته بر فتنه‌ها و انحرافات و آشوب‌ها و اغتشاش‌ها غلبه کند و چشم منافقان را کور کند و خشم دشمنان کینه توز ما را برانگیزد؛ این‌ها علائم آن بصیرتی است که می‌تواند نجات ما را از دام‌هایی که بر سر راه عزت ما نهاده اند تضمین کند و ما را به پیروزی حقیقی و رستگاری، یعنی پیشرفت خداپسندانه برساند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها