فرماندار شهرستان نیشابور عنوان کرد؛

ضرورت حفظ نمادهای ایثار و شهادت

علیرضا قامتی گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا فرهنگ ایثار و شهادت که مولود دفاع مقدس است در جامعه تسری پیدا کند باید نماد‌های این فرهنگ را حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۷۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ - 29December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان «نیشابور» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و «علیرضا قامتی» فرماندار این شهرستان امروز در فرمانداری نیشابور برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این نشست اظهار داشت: همه ساختارها و آحاد مردم به دفاع مقدس توجه داشتند و امروز باگذشت سال­‌ها از پایان دفاع مقدس از برکات و ذخایر این گنجینه عظیم بهره­‌مند هستند.

وی در ادامه سخنانش از سردار شهیدی شوشتری به‌عنوان یکی از افتخارات شهرستان نیشابور نام برد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شهرستان نیشابور پیشتاز حضور داوطلبانه رزمندگان در عرصه­‌های عزت و شرف بود. این شهرستان بعد از دفاع مقدس نیز زودتر از دیگر شهرستان‌­های استان در حرکتی مردمی و خودجوش فعالیت خود را در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس آغاز کرد.

این مسئول افزود: دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان نیشابور در مدت فعالیت 11 ساله خود اقدامات مؤثری را انجام داده و الگوی عملی اداره­‌کل حفظ آثار استان در گسترش دفاتر نمایندگی در شهرستان­‌ها بوده است.

یوسفعلی­‌زاده در ادامه تصریح کرد: هرچند در شهرستان نیشابور شاهد اقدامات اثرگذاری در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس بویدم اما با توجه به نقش مهم این شهرستان در دفاع مقدس، عقب­‌ماندگی­ وجود دارد که با انسجام و استفاده از ظرفیت‌های محلی این عقب­‌ماندگی­‌ها جبران خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان نیشابور و همچنین ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را ضروری دانست.

حفظ نمادهای ایثار و شهادت یک ضرورت است

علیرضا قامتی نیز در این جلسه ابراز داشت: 41 سال از انقلاب اسلامی می­‌گذرد آنچه باید مدنظر قرار بگیرد این است که افرادی که در این برهه از زمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده­‌دار مسئولیت هستند باید پاسدار ارزش‌­های انقلاب اسلامی باشند.

وی افزود: در دفاع مقدس علی­‌رغم اینکه دنیای استکبار از صدام حمایت ­کرد اما ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی باعث شد تا حتی یک وجب از خاک میهن­ اسلامی‌­مان جدا نشود.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر به دنبال آن هستیم تا فرهنگ ایثار و شهادت که مولود دفاع مقدس است در جامعه تسری پیدا کند باید نمادهای این فرهنگ را حفظ کنیم.

قامتی در ادامه تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس به یک مجموعه محدود نمی‌­شود بلکه آحاد مردم باید در انجام این رسالت ایفای نقش کنند.

وی در پایان برگزاری مستمر و منظم جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان و ارائه پیشنهادات توسط اعضای شورا جهت تصویب در شورا هماهنگی خواستار شد و بر تشکیل کمیته بخش، ویژه بخش­‌های تابع شهرستان نیشابور با محوریت بخشداران برای پیگیری مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس از طریق شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان تأکید کرد. 

در ابتدای این جلسه «سید ابوالقاسم نوری» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نیشابور گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار