سردار نجات:

ملت بصیر ایران در ۹دی آتش فتنه را خاموش کردند

معاون فرماندهی سپاه گفت: استوانه نظام مردم هستند، بطوری که از ابتدای انقلاب به شکلی نظام طراحی شد که با مردم عجین است، لذا انقلاب ما بدون قشر مستضعف و پایین جامعه که همیشه در صحنه بودند، معنا و مفهومی ندارد.
کد خبر: ۳۷۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 29December 2019

ملت بصیر ایران در ۹دی آتش فتنه را خاموش کردندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «حسین نجات»، معاون فرمانده سپاه با موضوع (نگاهی به حماسه تاریخی مردم ایران در ۹ دی‌ماه ۸۸ و بر اساس ویژگی‌های بصیرت مردم ایران اسلامی بررسی اهمیت حضور مردم در ۹ دی‌ماه ۹۸) در گفت‌وگویی اظهار داشت: در طول اعتراضات سران فتنه تا ۹ دی بار‌ها رهبری به دنبال این بودند که با نصحیت و شفاف‌سازی اوضاع کاری کنند که آقایان و طرفدارانشان به دامن ملت برگردند و این اصطلاح که جمهوری اسلامی کشتی نجات است به آن برگردید، در فرمایشات رهبری بود، لاکن هیچ موقع آن‌ها نخواستند تمکین کنند.

وی افزود: به عبارتی از خرداد سال ۸۸ تا ۹ دی که راهپیمایی سراسری مردم برگزار شد، طی این مدت حتی حداقل ده‌ها اطلاعیه علیه نظام جمهوری اسلامی در تهییج و سازماندهی مردم دادند و آخرین اقدامی که اتفاق افتاد، اردوکشی روز عاشورا بود که به خیمه‌های امام حسین حمله شد و در روز عاشورا در خیابان‌ها سوت و کف زدند.

یادم هست آن زمان در دبیرخانه شورای امنیت ملی بودیم و رهبری پیام دادند و فرمودند این کار‌هایی که به عاشورا اهانت شد، کار فتنه‌گران نبود، بلکه کار ضد انقلاب بود و شما خط فاصل قائل شوید میان فتنه‌گران و ضد انقلاب. متاسفانه علی‌رغم این‌که رهبری دقت بالایی داشتند، فردای آن روز موسوی اطلاعیه داد و افرادی که به کف خیابان آمدند و این کار‌ها را انجام دادند را مشتی خداجو خطاب کرد و حرکت نیرو‌های نظامی را مورد انتقاد قرار داد.

معاون فرماندهی سپاه ادامه داد: این اتفاقات باعث شد که خشم مردم از حرکت‌های روز عاشورا سرازیر شود و روز ۹ دی در سراسر کشور چه کسانی که به موسوی رای داده بودند، چه افرادی که به کاندید‌های دیگری رای داده بودند، همه به خیابان آمدند. زیرا همه از این لجاجت، اردوکشی‌ها و به ویژه ادامه التهاب در داخل کشور و اهانت به ائمه معصومین (ع) بیزار بودند، لذا به خیابان آمدند و در حرکت ۹ دی آتش فتنه را خاموش کردند.

همین حرکت نشان می‌دهد ما باید قدر مردم را بدانیم و هر کجا هستند، در این صحنه‌ها حضور دارند و نظام را حمایت می‌کنند، ما هم باید قدردان آن‌ها باشیم.

حسین نجات گفت: اقداماتی که در زمینه براندازی نظام صورت گرفته صرفا محدود به اتفاقات سال ۷۸ و ۸۸ نمی‌شود و ما از بدو پیروزی نظام با برنامه‌ریزی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی از سوی غرب و متحدانش مواجه بودیم از کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، غائله کردستان، خلق عرب و خلق بلوچ که راه انداختند و دائما ورژن‌های آن‌ها پیشرفته‌تر شده و هر قدر که شکست خوردند، به روش دیگری جلو رفتند.

هر چند در برابر فتنه‌های دشمنان، استوانه‌های نظام آن‌قدر قدرتمند بودند که توانستیم با کمترین خسارت آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: اصل استوانه نظام مردم هستند، به طوری که از ابتدای انقلاب به شکلی نظام طراحی شد که با مردم عجین است، لذا انقلاب ما بدون قشر مستضعف و پایین جامعه که همیشه در صحنه بودند، معنا و مفهومی ندارد.

همیشه هم نظام و رهبری مترصد این بودند که هیچ‌کدام از مسئولان از مردم و حل مشکلات آن‌ها غفلت نکنند. از طرفی درباره فتنه باید تعریف درستی ارائه دهیم، صرف این‌که افرادی به خیابان بیایند و نسبت به مساله‌ای بخواهند اعتراض کنند یا برای مشکلی جمع شوند و بخواهند مشکلشان را بگویند، اسمش فتنه نیست.

معاون فرماندهی سپاه در گفت‌وگو اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز همه اسباب اعلام نظر و مشارکت مردم را فراهم کرده است و هر گاه به موضوعی معترض یا مخالف باشند، می‌توانند این مخالفت و اعتراض را با رعایت قوانین انجام دهند.

در حال حاضر فضای بازی در اختیار رسانه‌هاست که درباره بسیاری از مسائل اظهارنظر و گاه مخالفت و انتقاد می‌کنند و مردم هم در فضای مجازی بسیاری از مسائل مهم را رصد می‌کنند و درباره مسائل مهم کشور نظر می‌دهند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها