تشکیلات خودگردان: تخریب منازل مسکونی فلسطینی‌ها، جنایت جنگی است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای، تشدید سیاست تخریب منازل مسکونی فلسطینیان را ارتکاب «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین خواند.
کد خبر: ۳۷۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ - 29December 2019

تشکیلات خودگردان: تخریب منازل مسکونی فلسطینی‌ها، جنایت جنگی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که رژیم صهیونیستی با تخریب منازل مسکونی فلسطینیان، مرتکب «جنایت جنگی» در حق مردم فلسطین شده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، در این بیانیه آمده است: «طبق قوانین کیفری بین‌المللی، تخریب منازل، جنایت جنگی است و دادگاه جنایی بین‌المللی باید به کار خود برای مجازات هر مسئولی اسرائیلی که در ارتکاب این جنایت دست داشت، ادامه دهد».

وزارتخانه یاد شده افزود: «گزارش ماهانه صادره دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل «اوچا» نشان می‌دهد که اسرائیل در سال ۲۰۱۹، ۶۱۷ ساختمان را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را تخریب و مصادره کرده است که در نتیجه آن ۸۹۸ فلسطینی مجبور به مهاجرت شدند».

اشاره تشکیلات خودگردان به گزارشی است که در بخشی از آن آمده است: «۲۰ درصد ساختمان هایی که در سال ۲۰۱۹ تخریب شده‌اند در مناطقی است که شاهد تیراندازی است و ۴۰ درصد مساحت منطقه «ج» کرانه باختری را شامل می‌شود. تنها در دو هفته گذشته، ۲۹ ساختمان فلسطینی در منطقه ج تخریب شده یا اینکه ساکنان آنها ناچار به تخریبش شده‌اند و بهانه رژیم صهیونیستی نداشتن مجوز است؛ این موضوع منجر به آوارگی ۴۵ فلسطینی و وارد شدن ضرر به ۱۰۰ نفر دیگر شده است.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید شده که طبق قوانین بین‌المللی، رژیم صهیونیستی باید همه خدمات لازم شامل زیرساخت‌ها و صدور مجوزهای ساخت و ساز و رشد طبیعی جمعیت را فراهم کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان این بیانیه تاکید کرد که ادامه عملیات تخریب منازل مسکونی به طور کلی با مسئولیت‌هایی که اسرائیل آن را بر عهده دارد، در تناقض است.

مسئولان رژیم صهیونیستی قصد دارند در هفته جاری طرح ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار