توافق مسکو و برلین در برابر تحریم واشنگتن

رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان مجدداً حمایت خود را از خط لوله گاز طبیعی «نورد استریم ۲» از روسیه به آلمان تکرار کردند؛ چرا که ایالات متحده به‌دنبال مانع‌تراشی برای این پروژه با استفاده از ابزار تحریم است.
کد خبر: ۳۷۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 30December 2019

توافق مسکو و برلین در برابر تحریم واشنگتنبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مجدداً حمایت خود را از خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان تکرار کردند، زیرا ایالات متحده به‌دنبال مانع‌تراشی برای این پروژه با استفاده از ابزار تحریم‌ها است.

«دیدگاه حمایت از خط لوله نورد استریم ۲ مورد تأیید است»، این محور بیانیه‌ای است که در وب‌سایت کرملین طی تماس تلفنی با طرف آلمانی در روز یکشنبه منتشر شده است.

در اوایل ماه جاری، وزارت امور خارجه آمریکا اولتیماتومی را برای شرکت‌های اروپایی که در این خط لوله مشارکت دارند صادر و آن‌ها را تهدید کرد که اگر تا ۲۰ ژانویه کار خود را در این پروژه متوقف نکنند، آن‌ها را با جریمه روبه‌رو خواهد کرد.

اعلامیه ایالات متحده، شوک بزرگی به اروپا و به‌خصوص برای برلین و بروکسل وارد آورد تا جایی که وزیر امور دارایی آلمان، اولاف شولز، این تحریم‌ها را (دخالت جدی در امور داخلی آلمان و اروپا و حاکمیت آنها) دانست.

کمیسیون اروپا همچنین در این رابطه اظهار داشت: سرکوب شرکت‌های اتحادیه اروپا توسط آمریکا را، که تمام زمینه‌های قانونی برای شرکت در پروژه خط لوله را دارند به‌شدت محکوم می­‌کند.

شرکت عمرانی (سوئیسی ــ هلندی Allseas) به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا عملیات خود را در دریای بالتیک، متوقف کرده است، با این حال روسیه تأیید کرد که قادر خواهد بود خط لوله را به‌تن‌هایی تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل کند.

ایالات متحده همواره مخالف احداث خط لوله نورد استریم ۲ بوده است، زیرا این گاز ارزان‌تر از گاز طبیعی مایع‌شده آمریکایی یا LNG که آن را (مولکول‌های آزادی) می‌نامد، برای مشتریان اروپایی تأمین می‌شود و وابستگی اتحادیه اروپا به روسیه را افزایش می‌دهد.

در این بین اوکراین و لهستان در مخالفت با این پروژه کاملاً با واشنگتن همکاری داشته‌اند، زیرا ممکن است آن‌ها را از میلیارد‌ها دلار هزینه ترانزیتی که ده‌ها سال از مسکو دریافت کرده بودند، محروم سازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار