مردم را الگو بگیرید/ فتنه رنگ عوض می‌کند

دشمن در فتنه ۸۸ با نقش آفرینی مردم در ۹ دی شکست خورد، اما این به معنای پایان فتنه‌ها نیست. فتنه رنگ عوض می‌کند و فتنه‌ای که امروز درگیر آن هستیم فتنه اقتصادی است.
کد خبر: ۳۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ - 30December 2019

مردم را الگو بگیرید/ فتنه رنگ عوض می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امروز دهمین سالروز قیام تاریخی ۹دی است که همچنان واکاوی و تحلیل آن برای اهل سیاست و قدرت و مسئولیت درس آموز است.

خالق این قیام ماندگار مردمی بودند که معادلات فتنه گران را برهم زده و نقشه اتاق فکر دشمن را نقش بر آب کردند. نگاهی مجدد و تاملی عمیق‌تر به آنچه که در ۹ دی اتفاق افتاد؛ کمک می‌کند تا ریشه و خواستگاه فتنه ۸۸، بهتر درک شود و هشدارباشی باشد برای مقابله با فتنه‌های در پیش رو چرا که فتنه رنگ عوض می‌کند و خود را با مقتضیات زمان هماهنگ می‌نماید.

فتنه ۸۸ که به بهانه دروغ بزرگ «تقلب درانتخابات» رقم خورد؛ یک کودتای نرمِ تمام عیار برای (تغلب بر رای مردم) بود. می‌خواستند با غلبه و زور و مشوش کردن فضا، جمهوریت نظام را ترور کنند. از همین روی برخی خواص و جریان‌های سیاسی هم خواسته یا ناخواسته، مساله را به نزاع و دعوای دو کاندیدای انتخاباتی تنزل دادند.

گویی مساله آتش‌زدن چند سطل زباله یا چند روزی ناآرام کردن یکی دو خیابان در تهران بوده است! اما مردم اسیر این فتنه‌گری‌ها و فضاسازی‌ها نشدند و دستِ دشمن را خواندند و فراتر از نگاه‌های جناحی و قبیلگی که متاسفانه برخی با سابقه‌های طولانی در مسئولیت‌های مهم گرفتار شدند پای نظام و اعتقادات اسلامی‌شان ایستادند. چرا؟ چون مردم هم فهمیدند و از عمق دل به آن باور داشتند که در فتنه ۸۸، نظام پای رای آن‌ها و جمهوریت در مقابل شورش اشرافیت، فتنه گران، ضد انقلاب، دشمنان ملت و فریب خوردگان ایستاده است و در مقابل این مردم هم در ۹ دی دست رد بر سینه دشمن و فتنه گران زدند.

یعنی اتفاق مهمی که دشمن را عصبانی کرد این بود که در سال ۸۸ هم مردم و هم نظام، متقابلا پای کار هم ایستادند. به تعبیر دقیق‌تر خالقان ۹ دی، این نظریه مترقی را ثابت کردند که جمهوری اسلامی، چیزی جز مردم نیست.

فتنه ۸۸ علاوه‌بر این که مردم و جمهوریت نظام را نشانه رفته بود؛ در مرحله بعد "قانون" را هدف گرفته بود. تضعیف ساختار‌های قانونی کشور، ترفند و تدارک ویژه فتنه‌گرانی بود که می‌پنداشتند با اردوکشی‌های خیابانی کار را یکسره خواهند کرد، اما کار بزرگ مردم این بود که در ۹ دی خواستار حاکمیت قانون شدند.

مردم علیه بی‌قانونی، گردنکشی و تقلب و غلبه فتنه‌گران بر قانون، قیام کردند. مردم علیه مدعیانی به پا خواستند که دم از قانون می‌زدند و ژست دموکراسی می‌گرفتند، ولی در زمین دشمن بازی کردند.

فتنه ۸۸ از آنجا اوج گرفت که جماعتی از خواص با دشمن مرزبندی نکردند. سر بزنگاهی که دیدند دشمن صریح و آشکار دارد از اغتشاش‌گران و آشوبگران حمایت می‌کند، خود را به ندیدن زدند و برحقد و کینه اوباما، نتانیاهو و دشمنان تابلو دار نظام، چشم بستند! این عدم مرزبندی که جانمایه فتنه‌ها است دشمن را به طمع انداخت و او را امیدوار کرد.

برای همین خیانت بزرگ و پاک نشدنی فتنه ۸۸ این بود که دشمن ناامید را امیدوار ساخت و فرآیند پروژه فشار بر ایران را که قبل از سال ۸۸ به شکست انجامیده بود؛ دوباره در دستورکار گذاشت و پس از آن بود که قطعنامه‌های تحریمی و تحریم‌های به اصطلاح گزنده و فلج کننده (موسوم تحریم‌های اول ژوئیه) علیه ما به پیش کشیده شد. اما مردم در ۹ دی با هرگونه سلایق سیاسی، دشمن را ناامید کردند و اگر برخی خواص در آزمون بصیرت باختند و رفوزه شدند؛ مردم سربلند و پیروز این میدان بودند.

دشمن در فتنه ۸۸ با نقش آفرینی مردم در ۹ دی شکست خورد، اما این به معنای پایان فتنه‌ها نیست. فتنه رنگ عوض می‌کند و فتنه‌ای که امروز درگیر آن هستیم فتنه اقتصادی است. دشمن یک جنگ تمام عیار اقتصادی در قالب پروژه فشار حداکثری به میان آورده است تا همزمان آرامش روانی مردم را هم به هم بریزد.

دشمن به دنبال آن است که در پوشش اقتصادی و معیشتی، خط جدایی مردم از نظام را دنبال کند. مردم در این صحنه و در این بزنگاه هم هوشیار هستند همچنانکه در حوادث آبان ماه اخیر، خوش درخشیدند و صف خودشان را از اغتشاشگران جدا کردند. مساله اینجاست که برخی مسئولان کوتاهی دارند و در تراز این مردم انقلابی نیستند گویی که به خواب رفته اند!

این در حالی است که مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و هشدار و بیدارباش رهبر حکیم انقلاب را نصب العین نمایند: (باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه‌ی دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد.)

منبع: روزنامه حمایت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها