هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» منتشر شد

هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی ـ هنری «سرو» دی ۱۳۹۸ با عنوان تدبیر فرماندهی در کربلای ۵، در ۱۲۸ صفحه از سوی انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۳۷۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ - 30December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» در شش بخش شامل «نگاه»، «یادمان»، «کلمه»، «تماشا»، «حافظه» و «بازتاب»، مطالب خواندنی برای مخاطبان علاقمند مطالعه به حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منتشر کرد.

ارتقاء جایگاه سیاسی مردم ایران، حضور عفیفانه، فمنیسم و دیکتاتوری در عفاف‌زدایی از زن، قدرت نرم و گفتمان انقلاب، گردشگری در جهت توسعه فرهنگی، موزه‌های دفاع مقدس تاریخ یا هنر، به بهانه سالروز مقاومت غزه، در موزه تاریخ نظامی وین چه می‌بینیم، چند روایت از شهید «سید حسین علم‌الهدی» فرمانده سپاه هویزه، روایت «سید مرتضی نبوی» از ۲۰ سال تاریخ انقلاب اسلامی، زبان، فرهنگ و بایسته‌های صدور انقلاب اسلامی و چاووشی بیداران، از مطالب خواندنی این شماره است.

هفدهمین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» منتشر شد

جهادگری برای همه فصول، نگاهی به فیلم‌های شاخص سینمای ایران درباره انقلاب اسلامی، هنرمند متعهد کیست، از دیگر مطالب هفدهمین شماره ماهنامه «سرو» است.

همچنین در هفدهمین شماره از ماهنامه فرهنگی و هنری سرو، گفت‌وگو‌هایی پیرامون شهید «نواب صفوی» با آیت‌الله «سید هادی خسروشاهی»، چوب نقد بر سرسینمای مبتذل با «علی دهکردی» درباره حضور پر رنگش در آثار مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انجام شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

این شماره، به خاطرات آیت‌الله «سید حسین موسوی تبریزی» از قیام ۱۹ دی قم، زمینه‌های سیاسی و اجتماعی قیام ۱۹ دی، بازگشایی یک نامه، تدبیر فرماندهی، نگاهی به زندگی امیران «ستاری»، «یاسینی» و «اردستانی»، جانشین فرمانده کل قوا، مدافعان وطن و حرم و نیز روزشماره فتنه ۸۸ پرداخته است.

در بخش «بازتاب» ماهنامه سرو، مطالبی همچون خشم آمریکا از کنش‌گری ملت ایران، مشق ایثار در موزه‌ای به پاس ایثار، آغاز ساخت فاز اول نخستین موزه «واقعه عاشورا» در کربلا، روی خط خبر آورده شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار