مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

بصیرت مردم تیر خلاصی به توطئه‌های دشمنان است / ناکامی دشمن در پروژه ویران‌سازی ایران

سردار «علی‌محمد نائینی» با بیان اینکه دشمنان در فتنه آبان شکست سختی خوردند، گفت: هدف آنان پروژه ویران سازی ایران و تکمیل ویران سازی ایران بود و ملت ایران با هوشمندی مقابل آنان ایستاد و بصیرت مردم همیشه تیر خلاصی به توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۳۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ - 30December 2019

بصیرت مردم  تیر خلاصی به توطئه‌های دشمنان است / ناکامی دشمن در پروژه ویران‌سازی ایرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «علی‌محمد نائینی» مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در امامزاده یحیی (ع) ساری، با اظهار اینکه حماسه سازان ۹ دی اجازه ندادند تجربه‌های تخلف تاریخ تکرار شود و از تاریخ درس گرفته اند، اظهار داشت: ملت ایران آفریننده مکرر روزهای تاریخی است، ۲۲ بهمن ۵۷ زلزله‌ای بر پیکر استعمار بود و ساختارهای موجود قدرت را برهم ریخت.

وی با بیان اینکه اشغال لانه جاسوسی آمریکا تیر خلاصی بر پیکر حضور آمریکا در ایران داد، گفت: شکست آمریکا در طبس شکست تاریخی دیگر بود و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که از هیچ قدرتی شکست نمی‌خورد و این پیام را به دشمن منتقل کرد که براندازی نظامی ممکن نیست.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه داد: هر روز دفاع مقدس یوم الله بود و ۹ دی ۸۸ نیز یوم الله دیگری است که ملت ایران در آن درخشیدند و ماندگار شد و تاریخی جدیدی را با قیام ملی و عاشورایی خود ساخت.

سردار نایینی متذکر شد: فتنه ۸۸ نقطه متراکم توطئه‌هایی بود که دشمنان برای ایران یکجا اندیشیده بودند و جنگ را به جا مرزها و بیابان‌ها به خیابان‌ها کشیدند و با براندازی نرم خواستند یک ملت را از دستاوردها و رهبرش جدا کند.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: رهبران داخلی فتنه با میراث حضرت امام بزرگوار یعنی انقلاب اسلامی و ولی فقیه درافتادند و فتنه ۸۸ براساس اعترافات غربی‌ها فتنه از پیش طراحی شده، آمریکایی و صهیونیستی بود و مدیریت آن خارج از کشور بود و پیاده نظام‌ها و رهبران داخلی این فتنه در داخل بودند و دشمن توانست در داخل یارگیری کند.

این فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: فتنه ۸۸ از جنگ هشت سال به مراتب خطرناک‌تر بود؛ زیرا دشمن همه هویت ملت ایران را هدف قرار داده بود و دستاوردهای ملت را به بهانه تقلب دروغین در انتخابات متقن و سالم می‌خواستند قربانی کنند و به مردمسالاری چنگ زدند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های معارض در این فتنه به میدان آمدند و غربی‌ها همه تجربه‌های خود را برای فروپاشی به میدان آوردند و امیدوار به براندازی شدند، افزود: در ۹ دی همه آرزوهای دشمن ناامید و عظمت ملت ایران به نمایش گذاشته شد و ملت نشان داد فتنه دشمنان با هدایت رهبری خاتمه می‌یابد و اگر تهدید کنند، خاموش کننده تهدیدات ملت ایران خواهد بود.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن مدتها الگوی براندازی خود را تغییر داده است، تصریح کرد: دشمنان در مقابله سخت و نظامی دستش خالی است و بیش از هزار و ۵۰۰ کانون اندیشه ورز علیه جمهوری اسلامی فعال هستند که وظیفه آنان تئوریزه کردن نفوذ، استحاله و براندازی نرم است.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برنامه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی سه مرحله براندازی، استحاله و نفوذ است.

سردار نائینی با بیان اینکه براندازی توأم با تحریم‌های اقتصادی بعد از فتنه ۸۸ آغاز شد‌، گفت: نفوذ برای انجام عملیات نظامی و امنیتی توسط دستگاه‌های امنیتی به خوبی رصد می‌شود و در این زمینه مشکل نداریم اما نفوذ فکری تدریجی و پیچیده و مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: نفوذ یعنی بدون دخالت مستقیم دشمن از درون ساختارهای رسمی کشو آنچه دشمن می‌خواهد انجام شود و هدف نفوذ مداخله و تأثیرگذاری در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها است و غرب زده‌ها در داخل تصمیم می‌گیرند.
سردار نائینی افزود: هدف از نفوذ در جامعه این است که وفاداری و اعتماد مردم تضعیف شود و پشتوانه نظام رو به زوال رود و هدف از نفوذ در مسئولان و نخبگان، غربی‌سازی الگوی حکمرانی و اداره کشور است.

وی تصریح کرد: نفوذ در جامعه از شیوه‌های پیچیده روانی و تکنیکی ریشه می‌گیرد و نفوذ در دولتمردان از شیوه‌های جنگ اداراکی و عملیات روانی، ایران هراسی، جنگ شناختی، تحریم و غیره ریشه می‌گیرد که بخشی از براندازی نرم در مقابله با انقلاب اسلامی است.

سردار نائینی با بیان اینکه نفوذ هم روش براندازی نرم و هم هدف تحریم و تهدید است، ادامه داد: هدف نفوذ یارگیری از درون است و در مقطع کنونی جنگ اقتصادی میدان اصلی مواجهه با دشمن و جنگ روانی، شناختی در حمایت از آن فعال است.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا به زوال تاریخی رسیده است، عقب نشینی آمریکا از منطقه بدون هیچ دستاوردی را یک شکست تلقی کرد و گفت: آمریکا در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه کردند اما بدون هیچ دستاوردی شکست خوردند و آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم می‌توانند ارائه ملت ایران را در هم شکنند اما هرچه تحریم‌ها بیشتر شد اثرش کمتر شد.

وی افزود: دولت آمریکا وقتی از برجام خارج شد از فشار حداکثری سخن گفت و امیدوار بود ایران تن به مذاکره می‌دهد و درکنار فشار گزینه نظامی را مطرح کرد اما رهبر معظم انقلاب فرمودند نه جنگی در پیش است نه مذاکره می‌کنیم.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس متذکر شد: در ماه‌های اخیر همه نشانه‌ها از درستی راهبرد مقاومت فعال رهبر معظم انقلاب حکایت دارد و اگر به پروژه جهانی ناامن سازی و شکست خورده در ایران توجه کنیم درمی یابیم که آنان از دست ایران بسیار عصبی بودند زیرا پهباد آمریکایی ساقط و کشتی انگلیسی توسط ایران توقیف شد و انصارالله یمن بخشی از تأسیسات نفتی آراکو را مورد هدف قرار داد.

سردار نائینی یادآور شد: روند کاهش تعهدات هسته و گزارش نهادهای بین المللی درباره رشد مثبت اقتصادی ایران دشمن را کلافه کرد و آنان را در این فضا پروژه از قبل طراحی شده خود را فعال کردند تا عوامل مقاومت و ایستادگی را نابود کنند.

وی به پروژه ۴۸ ساعت جنایت، شرارت، نابودی زیرساخت‌ها و حمله به اقتدار پرچمداران مقاومت از طریق کشته سازی در بستر نارضایتی‌های اجتماعی به نام مردم اشاره کرد و گفت: آنان تصور کردند جمهوری اسلامی از درون متلاشی خواهد شد که شکست خوردند و متأسفانه دولتمردان نیز در داخل در نهایت بی تدبیری فرصت‌هایی را در اختیار دشمن قرار دادند اما ورود حکیمانه و بهنگام رهبر معظم انقلاب اجازه نداد نقشه دلخواه دشمن پیاده شود و مردم نیز صف خود را از اشرار و دشمن جدا کردند و موقعیت تاریخی ممتاز دوباره شکل گرفت و دشمن در توطئه طراحی شده با حرکت مردم نابود شد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه داد: امروز خطرناک‌ترین وابستگی، وابستگی فکری است و امروز مسئله کشور کسانی هستند که جنگ غرب را باور ندارند و قدرت ملی و داخلی، شبکه ملی ارتباطات را باور ندارند و فرصت‌هایی را برای تاخت و تاز دشمن فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در پنجم دی ماه نیز دشمنان شکست سختی خوردند و هدف آنان تکمیل پروژه آبان ماه و تکرار توطئه جدید بود، پروژه ویران سازی ایران و تکمیل ویران سازی ایران هدفشان بود و ملت ایران با هوشمندی مقابل آنان ایستاد و برابر بی‌تفاوتی مردم به همه فراخوان‌ها متحیر شدند و حوادث اخیر نشان داد درس‌ها و عبرت‌های فراوانی پیش روی ما است و بصیرت مردم همیشه تیر خلاصی به توطئه‌های دشمنان است.

وی گفت: بازخوانی زنجیره‌ای از فتنه انگیزی‌ها به ویژه هشت ماه فتنه ۸۸ امکان تولید قدرت و فرصت را برای مقابله به ما خواهد داد زیرا مردم ایران به سرعت صف خود را از اشرار جدا کردند و دشمنان شکست سختی خوردند و می‌دانند که هیچ کار آنان را بی جواب نخواهیم گذاشت زیرا پایه‌های انقلاب و ملت ایران مستحکم است.

سردار نائینی با تاکید براینکه مسئولان به فکر حل مشکلات مردم باشند و اقتصاد کشور را از وابستگی به بیگانگان و نفت رها کنند گفت: با تجربه‌های موفق ۴۰ ساله دولتمردان می‌توانند کشور را در مسیر رشدو بالندگی قرار دهند زیرا دشمن برای برهم زدن امنیت کشور همیشه فعال است و طراحی‌ها را در بستر آسیب‌های داخلی با زمینه‌های نارضایتی‌های اجتماعی انجام می‌دهد و هدفش بی‌ثبات سازی با بهره گیری از آسیب‌های داخلی است.

مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه پشت حوادث اخیر بی‌شک آمریکا، اسرائیل و عربستان بوده است، گفت: توطئه خطرناک و پیچیده جهانی با درایت رهبری و بصیرت ملت خنثی شده است و ملت بزرگ ایران سیلی محکم بر برقدرت‌ها زده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار