مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت عنوان کرد؛

پرداخت سه هزار میلیارد تومان وام به مددجویان و نیازمندان/ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار خیّر در صندوق امداد ولایت

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از سال ۹۵ تا کنون سه هزار میلیارد تومان در قالب یک میلیون فقره وام به مددجویان و نیازمندان وام پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ - 31December 2019

پرداخت سه هزار میلیارد وام به مددجویان و نیازمندان/ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار خیر در صندوق امداد ولایتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید باجلان» مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته امداد اولین نهادی است که به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته امداد پس از ۱۷ روز از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و هدف آن شناسایی مستضعفین و ارائه خدمات به آن‌هاست.

وی ادامه داد: سنت قرض‌الحسنه اسلامی یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های اسلامی ما است که در کنار کمیته امداد رشد یافته و ۱۴ اسفند روز نیکوکاری و روز قرض‌الحسنه نامگذاری شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد با بیان اینکه ثواب قرض‌الحسنه از صدقه بالاتر است، گفت: کسی که وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند با فراغ بال بیشتری کار خود را انجام می‌دهد و پرداخت این وام باعث اشتغال می‌شود.

باجلان با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد قدمتی ۴۰ ساله دارد، افزود: این صندق از سال ۹۵ کار رسمی خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: اساسنامه کمیته امداد سه بار مورد بازنگری قرار گرفت؛ در اساسنامه سال ۹۴ در بند شش تصریح شده که کمیته امداد باید موضوع قرض الحسنه اسلامی را ترویج دهد.

باجلان با بیان اینکه ۳۲ شعبه صندوق قرض‌الحسنه در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، بیان کرد: اولویت اصلی ما مددجویان هستند و به نیازمندان هم پس از نیازسنجی، وام اعطا می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۵ تا کنون سه هزار میلیارد تومان در قالب یک میلیون فقره وام به مددجویان و نیازمندان وام پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: ۱۰۰ سهام این صندوق مختص کمیته است و به سمت بانکداری نخواهیم رفت.

باجلان ادامه داد: در سه سال گذشته حدود ۵۰ هزار خیّر، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سرمایه‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۲۸۰ هزار فقره وام به نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: از این تعداد وام پرداختی، ۲۲۰ هزار فقره وام کارگشایی، ۱۸ هزار فقره وام ودیعه مسکن، ۲۴ هزار فقره وام اشتغال و خودکفایی و ۲۱ هزار فقره وام مسکن بوده است.

باجلان با اشاره به سرفصل‌های اعطای وام به مددجویان و نیازمندان گفت: سرفصل وام‌های کمیته امداد کارگشایی و گره‌گشایی تا سقف ۱۰ میلیون، ودیعه مسکن ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، اشتغال و خودکفایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و مسکن و تعمیرات مسکن روستایی و شهری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت از طرف بانک مرکزی به عنوان نمونه‌ترین صندوق کشور انتخاب شده است، افزود: مجوز فعالیت ما در ابتدا دو ساله بود، اما پس از بررسی عملکرد صندوق امداد ولایت، این مجوز پنج ساله شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد: بودجه صندوق امداد ولایت در سال ۹۷، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

باجلان با اشاره به سیل فروردین امسال هم گفت: اعتبار ۷۵ میلیاردی برای پرداخت خسارت به مددجویان و نیازمند در نظر گرفته شد که تا کنون ۸۰ درصد از آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۸۰ هزار فقره وام پرداخت شده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال به ۴۰۰ هزار فقره خواهد رسید، افزود: صندوق امداد ولایت، تنها صندوقی است که تا روز ۲۹ اسفند پرداخت وام خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، بودجه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۹۹ به سه هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی شده که ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار فقره وام پرداخت شود.

باجلان در خصوص معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد هم گفت: طبق آمار، معوقات مددجویان کمیته امداد زیر یک درصد است؛ این معوقات در صندوق امداد ولایت ۲.۵ درصد است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص پرداخت وام به کارآفرینانی که مددجویان کمیته را جذب بازار کار کنند، عنوان کرد: به کارآفرینانی که مددجویان کمیته امداد را تا سقف دو سال مشغول کار کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها