دهقانی:

حمله آمریکا به پایگاه‌های حشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است

عضو کمیسیون امنیت مجلس حمله آمریکا به چند پایگاه الحشد الشعبی عراق را نقض حاکمیت این کشور خواند و آن را در ادامه ایجاد سیاست تنش زایی در این کشور تفسیر کرد.
کد خبر: ۳۷۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 31December 2019

حمله آمریکا به پایگاه‌های حشد الشعبی نقض حاکمیت عراق استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «کمال دهقانی فیروزآبادی» در گفت‌وگویی، با بیان این که اقدام آمریکا در حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی در ادامه دامن زدن به تنش‌های داخلی عراق است، اظهار داشت: آمریکا ابتدا سیاست اشتباه خود را با دامن زدن به تنش‌ها در عراق شروع کرد تا دولت این کشور را با مشکل مواجه کند که در این مسیر هم‌پیمانانی همچون اسرائیل و عربستان داشت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در ادامه حرکت‌های مداخله جویانه خود برای ایجاد تنش در عراق و در شرایطی که دست آن‌ها بعد از ورود مراجع و انسجام نیرو‌های عراقی رو شد، شب گذشته اقدام به عملیات نظامی علیه نیرو‌های حشد الشعبی کرد که منجر به از بین رفتن تعدادی از نیرو‌های آن‌ها شد، به طور قطع این اقدام نقض حاکمیت کشور عراق است که تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که اقدام شب گذشته آمریکا مورد نکوهش همه گروه‌های داخل عراق قرار گرفت افزود: در همین راستا شاهد بودیم که مقامات عراقی هم این اقدام را محکوم کردند.

دهقانی با بیان این که امروز دست آمریکا هم برای افکار عمومی عراق و هم جامعه جهانی رو شده است، تاکید کرد: آمریکا در حالی گردان‌های حزب‌الله را به داشتن ارتباط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و دریافت پشتیبانی از تهران متهم کرده که پیش از این و در جریان ناآرامی‌های مردمی عراق تلاش داشت، آتش زدن سرکنسولگری ایران را ناشی از نارضایتی مردم عراق از جمهوری اسلامی ایران معرفی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکا در ماجرای شب گذشته به دنبال متهم جلوه دادن ایران است تاکید کرد: با توجه به اینکه چنین رفتار‌هایی مسبوق به سابقه است، امروز فعالان رسانه ای، کنشگران سیاسی عراق و افکار عمومی در اقوام مختلف عراق به این ادعا‌ها توجهی نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها