امیر حاتمی تأکید کرد؛

توسعه فناوری‌های نوین بومی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: توجه به توسعه فناوری‌های نوین بومی یکی از رویکرد‌های مهم در امضای تفاهم‌نامه این وزارتخانه با دانشگاه آزاد است.
کد خبر: ۳۷۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 31December 2019

توسعه فناوری‌های نوین بومیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم علمی و فنی در دو مجموعه وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه مشترک، شاهد ارتقاء و تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وی فعالیت‌های هم‌افزا میان وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی را برای رفع نیاز‌های کشور مهم دانست و افزود: این تفاهم‌نامه همکاری در جهت ارتقای فعالیت‌ها و تبادلات علمی، پژوهشی و بهینه‌سازی فعالیت‌های نمایشگاهی و برپایی فن بازار‌های مشترک مورد نیاز کشور، لازم و ضروری است.

وزیر دفاع فعالیت‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین را با ارزش برشمرد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در این تفاهم‌نامه توجه به توسعه فناوری‌های نوین بومی خواهد بود و این موضوع در قالب تشکیل کارگروه‌های اجرایی قوی و منسجم انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم، «محمد مهدی» طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با قدردانی از عملکرد وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور در دوران 40 ساله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان کرد: بدون شک و تردید و به اعتراف همه صاحب‌نظران، تلاش‌ها و زحمات متخصصان وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور در راه عملی‌سازی شعار استقلال و قطع وابستگی از بیگانه، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با اذن امام راحل عظیم‌الشأن، توانسته شبکه علمی بی نظیری با پوشش بیش از یک میلیون نفر دانشجوی نسل جوان را ایجاد کند و امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، با نگاهی جدید می‌تواند در کنار وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، همکاری‌های هم‌افزا و راهگشایی را برای رفع تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان ایران اسلامی، کمک به اقتصاد مقاومتی و توسعه فناوری‌های اقتدارآفرین داشته باشد.

طهرانچی با اشاره به وجود شبکه بزرگ یکپارچه پژوهشی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت‌های عظیم فنی و تکنولوژی در وزارت دفاع گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی از پژوهش‌های علمی وجود دارد با تولید سالانه یکصد هزار پژوهش جدید در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می‌تواند در خدمت شبکه دفاعی کشور قرار گیرد.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد این آمادگی را داریم تا در حوزه ارائه خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی، حوزه‌های پزشکی در لبه‌های علم و فناوری، همکاری‌های مشترک را با وزارت دفاع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مطلوب همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع افزود: ما امیدواریم با ایجاد بستر‌ها و سرا‌های نوآوری بتوانیم شاهد حضور دستاورد‌های جوانان تحصیل‌کرده ایران اسلامی در صنعت دفاعی کشور باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار