مومنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

دیپلماسی منطقه‌ای ایران در جهت تغییر الگوی کشت در افغانستان

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران در جهت تغییر الگوی کشت در افغانستان و مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌المللی در کمک به ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱ - 01January 2020

دیپلماسی منطقه‌ای ایران در جهت تغییر الگوی کشت در افغانستان«اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در پاسخ به این سوال که طبق آمار‌های جهانی ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است و آیا تحریم‌های آمریکا خللی در امر مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است، اظهار داشت: ما بر اساس آموزه‌های دینی، با مواد مخدر در تمامی اشکالِ آن مبارزه می‌کنیم و برای ما فرقی نمی‌کند که ترانزیت مواد برای توزیع در داخل کشور و یا خارج است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا در امر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است، گفت: امروز سایر کشور‌ها به‌ویژه آمریکا نه‌تنها در مبارزه با مواد مخدر با ما همکاری نمی‌کنند، بلکه با تحریم‌هایی که ایجاد می‌کنند در امر مبارزه با مواد مخدر خلل به وجود می‌آورند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هرچند تحریم‌های آمریکا اثر خود را در تجهیزات و بسیاری از امکانات گذاشته است، اما با همه توان به این مبارزه ادامه خواهیم داد.

مومنی در خصوص نقش دیپلماسی در مبارزه با مواد مخدر گفت: دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی دو هدف دارد که شامل تغییر الگوی کشت و کاهش سطح کشت در افغانستان و مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌المللی در کمک به ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم با دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی هم سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان کاهش یابد و تغییر کشت صورت گیرد و هم اینکه جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر به ایران کمک کند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سازمان ملل کمک‌هایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر به ایران داشته است، گفت: کمک‌هایی که صورت می‌گیرد، متناسب با مجموعه فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران نیست و ما این را آغاز و مقدمه‌ای بر کمک‌های بیشتر و مؤثرتر می‌دانیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها