برگزاری دومین کارگاه طرح آموزش ملی «سبک زندگی جهادی»

دومین کارگاه طرح آموزش ملی «سبک زندگی جهادی» برای مربیان، اساتید، نخبگان و فعالین عرصه دینی برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ - 01January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین کارگاه طرح آموزش ملی «سبک زندگی جهادی» با محوریت تربیت دینی کودک و با موضوع چگونگی الگو بودن و محبوبیت والدین و تاثیر آن بر تربیت کودکان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ۵۰۰ نفر از مربیان، اساتید، نخبگان و فعالین عرصه تربیت دینی به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

دومین کارگاه طرح آموزش ملی «سبک زندگی جهادی» برگزار شد

حجت‌الاسلام و المسلمین تراشیون در این کارگاه نقش پدر و مادر در خانه و نقش معلم در مدرسه را در شکل‌گیری یک انسان برای آینده بسیار مهم دانشت.

وی اظهار داشت: برای تربیت پذیری فرزند الگو بودن والدین لازم است ولی کافی نیست، زیرا پدر و مادر موفق باید از نظر فرزندان محبوب و موفق به حساب آیند.

تراشیون اولین ویژگی انسان محبوب را انتقادگر نبودن عنوان کرد و گفت: مادری که به فرزندش بسیار امر و نهی کند و همواره او را مورد انتقاد قرار دهد محبوبیت لازم را نزد فرزندش نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اینکه در اصول تربیت باید مربی قابلیت نفوذ بر متربی را داشته باشد، افزود: والدین بانفوذ اگر به رفتار فرزندشان انتقادی داشته باشند نقدشان را در لفافه انجام می‌دهند.

تراشیون گفت: اولین نیاز انسان‌ها نیاز زیستی از جمله خوردن، خوابیدن و دفع کردن است و برطرف کردن نیاز‌های زیستی باعث می‌شود که درک و فهم مخاطب بالاتر رود.

وی ادامه داد: داشتن آرامش، امنیت و محبت از جمله نیازهای اساسی دیگری هستند که تامین شدن آن تاثیر چشمگیری بر رشد و تربیت کودک می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون در پایان بر لزوم احترام و رعایت شان اجتماعی کودک تاکید کرد و افزود: بچه‌ها تا احترام نبینند تربیت پذیر نمی‌شوند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها