واکنش نیرو‌های دشمن نسبت به اسرای پرستار زن در دوران دفاع مقدس

پرستار دوران ۸ سال دفاع مقدس می‌گوید: ۲۳ روز از شروع حمله عراق گذشت که من به اسارت آنان در آمدم، خیلی جالب است وقتی نیرو‌های عراقی ما را به اسارت گرفتند در پشت بیسیم به فرماند‌های خود اعلام کردند «ما ژنرال‌های زن ایرانی را اسیر کردیم».
کد خبر: ۳۷۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 01January 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، به مناسبت با سعادت ولادت حضرت زینب‌کبری (س) ظهر امروز همایش «شکوه ایثار» به منظور تجلیل از پرستاران زن دوران دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حریم اهل بیت(ع)، پرستاران و جانبازان زن دوران دفاع مقدس در فرهنگسرای بهاران تهران برگزار شد.

واکنش نیرو‌های دشمن نسبت به اسرای پرستار زن در دوران دفاع مقدس

در این مراسم معصومه آباد که در ابتدای جنگ به همراه سه تن دیگر از امدادگران و پرستاران زن به اسارت نیروهای عراقی در آمده بود ضمن بیان خاطرات دوران اسارت به ایثار و مقاومت زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ایثار و مقاومت رزمندگان مخصوصاً بانوان در هشت سال دفاع مقدس گویا همچون افسانه‌ها است، اما حقیقت آنچه در آن دوران اتفاق افتاد فراتر از داستان و حتی افسانه است.

وی افزود: عشق، محبت، فداکاری و ایثار پرستاران و امدادگران زن در دوران دفاع مقدس باعث شد این افراد در تاریخ ماندگار و جاودان شوند. اگر برای شخصی حاثه‌ای رخ دهد و  در بستر بیماری قرار بگیرد پرستار وظیفه‌اش تنها مراقبت از بیمار نیست بلکه انتقال عشق و محبت به بیمار است، همین امر باعث شده است در طول زمان این افراد به صفت پرستار ملقب شوند.

معصومه آباد با اشاره به شجاعت و ایثار امدادگر ایران ترابی که شجاعانه در منطقه سوسنگرد از مجروحین پرستاری می‌کرد گفت: ایشان اولین پرستار خانم است که در اوایل جنگ در منطقه سوسنگرد حضور یافت، او یکی از پرستاران بسیار شجاع آن منطقه بود. زمانیکه سوسنگرد در شرایط سختی قرار گرفت و مسجد آنجا به بیمارستان تبدیل شد، تمام بار مراقب از مجروحین را این پرستار خانم انجام می‌داد.

او در ادامه با بیان حماسه آفرینی پرستار زن در هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس تخصص و حرفه‌ی افراد آنان را به میدان نبرد نمی‌کشاند بلکه رزمندگان در هر سن و جایگاهی با عشق و محبت نسبت به دفاع از انقلاب به عرصه خدمت ورود می‌کردند.

معصومه آباد با اشاره به رشادت و مهربانی پرستارانی مثل اصغر ایمانی که یکی از امدادگران دوران جنگ است افزود: ایشان که همیشه کوله بارش مجروح و یا شهید بوده است وقتی در حال پانسمان زخم مجروح  بود و قصد داشت که شهدا را به عقب برگرداند توسط عراقی‌ها محاصره و اسیر می‌شود، او در طول دوران اسارت مرهمی بر زخم اسرا بود و همیشه آنان را همراهی می‌کرد.

وی در پایان خاطره‌ای را از واکنش نیروهای عراقی که  در دوران هشت سال دفاع مقدس که در قبال رزمندگان زن نشان می‌دادند تعریف کرد: بیست و سه روز از شروع حمله عراق گذشت که من به اسارت آنان در آمدم، خیلی جالب است وقتی نیروهای عراقی ما را به اسارت گرفتند در پشت بیسیم به فرماند‌های خود اعلام کردند «ما ژنرال‌های زن ایرانی را اسیر کردیم».

در این همایش اعظم دبیریان، ایران ترابی، سیده زهرا شفیعی‌پور و سیما کرمانشاهی که از پرستاران و امدادگران نمونه 8 سال دفاع مقدس بودند بخش کوتاهی از خاطرات خود را بازگو کردند.

در پایان این مراسم از مادر شهید مدافع حریم اهل بیت(ع) علیرضا مرادی و بانوان جانباز، پرستار و امدادگر دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها