امیر موسوی در دیدار با امام جمعه شیراز:

ارتش نسبت به تهدیدات هوشیار است

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه تحریم‌های ۴۰ ساله باعث پیشرفت ارتش شده است، گفت: یگان‌های ارتش نسبت به تهدیدات آتی کاملاً آگاه و هوشیار هستند.
کد خبر: ۳۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 01January 2020

ارتش نسبت به تهدیدات آتی هوشیار استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر موسوی در این دیدار، با اشاره به حضور نیرو‌های متخصص، جوان، خلاق و مؤمن در ارتش اظهار داشت: امروز به‌ برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری فرماندهی معظم کل قوا، روح معنویت و شجاعت در بین کارکنان ارتش موج می‌زند و بخش مهمی از معنویت و بصیرت ارتش مرهون تلاش‌های خالصانه سازمان عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: سال‌ها به دنبال این بودیم که کارکنان ما چند مهارته باشند و یگان‌های ما بتوانند چندین ماموریت را انجام دهند و در برابر دشمنان، منظم و نامنظم حمله و دفاع کنند که امروز به آن رسیده‌ایم و یگان‌های ارتش نسبت به تهدیدات آتی کاملاً آگاه و هوشیار هستند.

امیر موسوی نیروی زمینی ارتش را یک نیروی آماده، چابک و عملیاتی خواند و گفت: با تلاش فرماندهان و پشتکار کارکنان خلاق و جوان، امروز نیروی زمینی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته که به عنوان مثال در شیراز نیز یگان‌های ما از بهترین یگان‌های ارتش هستند.

وی تیپ ۵۵ هوابرد را یکی از پرافتخارترین یگان‌های ارتش دانست و خاطرنشان کرد: این تیپ یکی از یگان‌های موفق ما در طول دوران دفاع مقدس بوده و در اکثر عملیات‌ها به ویژه عملیات فتح‌المبین نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.

فرمانده کل ارتش گفت: در کنار نیروی زمینی ارتش نیروی هوایی ارتش همواره از آسمان کشور محافظت می‌کند و پدافند هوایی در بالاترین ارتفاعات به مأموریت خود ادامه می‌دهد و همچنین نیروی دریایی در آب‌های آزاد از جمله در باب المندب گشت دریایی خود را با قدرت انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن با تحریم‌های ۴۰ساله تلاش کرد که ایران، بویژه نیرو‌های مسلح را تضعیف کند، ولی این تحریم‌ها موجب پیشرفت ارتش شد، ادامه داد: رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه حاکی از توانمتدی و اقتدار ایران اسلامی است و یک بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

امیر موسوی تصریح کرد: استقرار یگان‌های زمینی ارتش در مرز‌های غرب و شمال شرق کشور در کنار سایر مرزداران با بهره‌مندی از تجهیزات مدرن و پیشرفته به خوبی انجام می‌شود و اخیراً مرزداران ما توانسته‌اند محموله‌ای از سلاح و تجهیزات که دشمن می‌خواست برای آشوب‌های اخیر استفاده کند کشف و ضبط کنند.

امام جمعه شیراز نیز در این دیدار با اشاره به خاطره‌ای از سرهنگ شهید مجتبی ذوالفقار نسب از شهدای مدافع حرم ارتش گفت: امروزه در ارتش، شهید ذوالفقار نسب‌ها که به اصول اعتقادی و احکام شرعی پایبند هستند بسیارند و این جای شکرگزاری به درگاه خداوند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی صنایع دفاعی در گذشته در شیراز رونق داشته و این یکی از افتخارات مردم این استان است که اخیراً گفته‌ها حاکی از آن است که این صنایع به جای دیگری منتقل شود که بنده درخواست دارم این افتخار خدمت از مردم این شهر دریغ نشود.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم رضایی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و حجت الاسلام رضایی ارشد عقیدتی سیاسی منطقه فارس نیز در این دیدار فرمانده کل ارتش را همراهی کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار