مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت توجه به ظرفیت‌­های محلی در ساخت یادمان شهدای گمنام

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: در طراحی یادمان شهدای گمنام باید ظرفیت­‌های هر شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا از طراحی که هزینه‌­های زیادی به همراه دارد و مانع اجرا و تکمیل پروژه خواهد شد، جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ - 01January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان «رشتخوار» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «خالقداد عرب» فرماندار این شهرستان در فرمانداری «رشتخوار» برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن تأکید بر ساخت یادمان شهید گمنام شهر رشتخوار اظهار داشت: در طراحی یادمان شهید گمنام این شهر باید ظرفیت مالی شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا از طراحی که هزینه­‌های زیادی به همراه دارد و مانع اجرا و تکمیل پروژه خواهد شد جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام باید مبتنی بر جهاد، ایستادگی و مقاومت باشد و ضمن در برگرفتن معانی و مفاهیم معنوی دارای کشش اجتماعی نیز باشد.

این مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت واقفان در ساخت یادمان شهید گمنام شهر رشتخوار خاطر‌نشان کرد: در کنار دیگر فعالیت­‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان، ساخت این یادمان لازم و ضروری است؛ بر همین اساس هیات امنای یادمان شهید گمنام باید در زمینه جذب منابع مردمی و خیرین فعال شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان سخنانش برنامه‌­ریزی دقیق و زمان‌بندی شده را لازمه ساخت یادمان شهید گمنام این شهر دانست.

فرماندار شهرستان رشتخوار نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه یادمان شهدای گمنام باید پایگاهی برای انتقال ایثار و مقاومت به جامعه و نسل آینده باشد حمایت خود را از ساخت یادمان شهید گمنام بر اساس تقسیم کار و استفاده از ظرفیت­‌های محلی اعلام کرد.

در ابتدای این جلسه «اسماعیل میرسیاسی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان رشتخوار گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه کرد.

پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در 25 فروردین 1392 مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در «رشتخوار» تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده شد که در سال 1394 از طریق آزمایش DNA هویت یکی از این شهدا، شهید «حسنعلی ایزدی» به عنوان چهارمین شهید گمنام شناسایی شده خراسان رضوی احراز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار