یادداشت/ حجت‌الاسلام علی لقمانپور

پرستاران در دفاع مقدس همچون حضرت زینب (س) حماسه آفریدند

هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور پرستارانی بود که چه در خطوط مقدم جبهه و چه در زیر بمباران مناطق مسکونی، با روحیه شکست‌ناپذیر خود مرهمی بر زخم جراحت آسیب دیدگان از کین دشمنان شدند.
کد خبر: ۳۷۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 01January 2020

پرستاران در دوران دفاع مقدس همچون حضرت زینب(س) حماسه آفریدندگروه استان‌های دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام علی لقمانپور؛ سالروز میلاد حضرت زینب (س) عقیله بنی‌هاشم (س) و روز پرستار یکی از روزهای طلایی تقویم است که از چند جهت قابل تامل و عبرت‌آموزی و در راستای تحقق آرمان‌های دفاع مقدس و دستاوردهای والای خون شهیدان حامل درس‌ها و پیام‌هایی روشنگرانه و پیشبرانه است.

وجود مبارک حضرت زینب (س) شیرزن کربلا همواره پیام ایستادگی، رشادت و ولایت‌مداری را به آزادمردان عالم می‌آموزد؛ شخصیت آسمانی که موصوف به صفت عقیله بنی‌هاشم یعنی انسانی بزرگ منش در خانواده و خاندان خود بوده و و گوهر وجودش پرتوی از انوار مقدس شخصیت عظیم حیدار کرار مولی الموحدین امام علی (ع) و سیده نساء عالمیان حضرت زهرای مرضیه (س) و بخصوص همراهی با برادر بزرگوارشان حضرت حسین بن علی (ع) در کربلاست و وصف چنین بانوی بزرگواری را که عالمه غیر معلمه نامیده‌اند، نتوان با واژگانی معمولی بر زبان و قلم جاری کرد.

شخصیت حضرت زینب (س) از سویی دیگر، شخصیتی ممتاز از حیث خاندان شهادت در راه خداست؛ او دختر شهید، مادر چند شهید، خواهر شهید و مظهر غیرت علوی است و همین عطر و بوی شهید و شهادت قافله سالار شهیدانی از نسل‌های آینده شده است.

این ابهت، عظمت و محبوبیت وجود مقدس حضرت زینب (س) است که در دفاع از حریم و حرم مقدسش و مقابله با شوم‌اندیشان داعشی و سردمداران ظالم و یاغی این گروهک تروریستی، جبهه مقاومت و ارتش منسجم و مقتدر مدافعان حرم شکل گرفت تا هر دست متجاوزی را که به سوی آن حرم نورانی و دیگر حرم‌های مقدس دراز می‌شود، از ریشه و وجود قطع کنند.

امروز شهدای بزرگوار جبهه مقاومت و مدافعان حرم چه از رزمندگان دلیر ایرانی و یا زینبیون، حیدریون، فاطمیون و دیگر گروه‌های مردمی در سوریه و عراق با خون نشان دادند که تا پای جان در دفاع از آرمان‌های اهل بیت (ع) و ولایت و شعائر الهی ایستاده‌اند و تا استکبار را سر جایش ننشانند، از پای نمی‌نشینند.

در هشت سال دفاع مقدس نیز پرستاران در کنار دیگر سفیدپوشان چامعه پزشکی در رسیدگی به احوال مجروحان چه در خطوط مقدم جبهه و چه در زیر بمباران مناطق مسکونی، با روحیه شکست‌ناپذیر خود به تاسی از حضرت زینب (س)، زخم جراحت آسیب‌دیدگان از کین دشمنان را مرهم شدند و اجازه ندادند حملات دشمن خللی بر روحیه مردم شکست‌ناپذیر وارد نماید و چه بسا در این مسیر صعب، این ولایتمداری، حماسه حضور و ایستادگی تا پای جان را با خون خویش امضا کردند.

روحیه زینبی پرستاران اما به خدمت‌رسانی در محل‌های تعریف شده خلاصه نمی‌شود، امروز در هر جایی که نیاز به خدمت رسانی ویژه درمانی احساس می‌شود، این حضور پرستاران است که در مناطق محروم و آسیب‌دیده در قالب اردوهای جهادی مشهود است.

مسیر درخشان دفاع مقدس همواره نورانی به چراغ هدایت نهضت عاشورا بود که حضرت زینب (س) پیام آوری آن را بر عهده داشت و این مسیر، موجب جوشش حرکت‌های آزادیخواهانه در جهان شده است و ان‌شاءالله با هدایت‌های امامین انقلاب و بخصوص رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تا ظهور دولت یار با قوت و قدرت به پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها