دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

ساخت ناوشکن‌های جماران و سهند بیانگر اقتدار علمی جوانان ایرانی است

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به توانمندی که در سازمان صنایع دریایی وجود دارد، گفت: ساخت ناوشکن‌های جماران و سهند بیانگر اقتدار علمی جوانان ایرانی است.
کد خبر: ۳۷۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ - 01January 2020

ساخت ناوشکن های جماران و سهند بیانگر اقتدار علمی جوانان ایرانی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریا نوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا به کدامین دستاوردها است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به حضور مقتدرانه در دریاهای مفتخر است و دلیل آن هم این است که چندسال پیش ایران در بعد نظامی یک نیروی دریایی ساحلی بود اما امروز در دریاهای آزاد حضور یافته و به عنوان یک نیروی دریایی مقتدر توانایی و اقتدار خود را به جهانیان نشان داده است.

وی با اشاره به رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه در شما اقیانوس هند و دریایی عمان، گفت: اگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان ثابت نشده بود هرگز دو ابرقدرت جهان با ما در یک رزمایش مرکب شرکت نمی‌کردند، این اقتدار دریایی بیانگر عزت و اقتدار نظامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز امنیت کشتی‌های تجاری و نفت‌ کش‌های خود را در اقیانوس هند و خلیج عدن برقرار کرده‌ایم، ادامه داد: اگر این توانایی و اقتدار را نداشتیم باید دست نیاز به سمت دیگران دراز می‌کردیم تا امنیت کشتی و نفت‌ کش‌های ایران را تامین کنند.

وی تصریح کرد: اینکه ناوشکن‌های ایران مانند جماران و سهند که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و متخصصین نیروی دریایی ساخته شده شده و در آب‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کند اقتدار علمی و صنعتی فرزندان ایران اسلامی را نشان می‌دهد که با وجود تحریف و فشار دشمنان ناوشکن و زیر دریایی می‌سازیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه هر ایرانی که توانمندی‌های متخصصان کشور را در حوزه دریایی می‌بیند احساس افتخار می‌کند، عنوان کرد: همایش و نمایشگاه صنایع دریایی موجب آشنایی دانشجویان و جوانان با ظرفیت‌ها و توانمندی ایران در حوزه دریا می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار