وزیر کشور:

مقاومت و استقامت برابر دشمن حلقه اصلی ما است/ دشمن در حوزه نظامی جرأت آزمودن جمهوری اسلامی را ندارد

«عبدالرضا رحمانی فضلی» هدف اصلی تحریم‌ها را مقابله با جمهوری اسلامی و محدود کردن اثرات رشد و توسعه اقتصادی ایران برشمرد و گفت: مقاومت و استقامت برابر دشمن حلقه اصلی ما است.
کد خبر: ۳۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ - 01January 2020

ایران روی سکوی پرش ایستاده است/ دشمن در حوزه نظامی جرأت آزمودن جمهوری اسلامی را نداردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه گام‌های بلند و مؤثری در حوزه اقتصادی به رفع تحریم‌ها و شرایط سخت کنونی برداشته شده است، اظهار داشت: در حوزه سیاسی در گذشته، ملت هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشت و در حوزه اقتصادی نیز، ساختارها سنتی بود و ارتباطی با جامعه خارج نداشتیم.

رحمانی فضلی با اظهار اینکه ایران کشوری بود که با روش‌های سنتی در تولید مشغول بود، گفت: از بعد از مشروطیت تفکیک قوایی در کشور صورت گرفته اما وضعیت دمکراسی در آن منجر به توپ بستن مجلس و اشغال کشور و نهایتاً ایجاد کودتا شد.

وزیر کشور با عنوان اینکه در حوزه اقتصاد شاهد هیچ تحولی در کشور نبودیم، گفت: پول نفت که می‌توانست منجر به توسعه اقتصادی شود منجر به واردات و وابستگی اقتصادی ما شده بود.

وی با بیان اینکه رنسانس مبنای تحول در حوزه‌های مختلف در غرب محسوب می‌شود، افزود: غرب از بعد از قرن ۱۸ پرش و جهش در حوزه‌های مختلف داشته‌اند ولی ایران از سال ۵۷ با شکل گیری انقلاب اسلامی وارد مرحله جهش و پرش شده است.

وزیر کشور با عنوان اینکه در شرایط بعد از انقلاب به رقم فشارها، جنگ تحمیلی و مشکلات و همه فراز و فرودها وارد مرحله جدیدی در حوزه‌های مختلف شدیم، گفت: اکنون در تجارت، تولید، تکنولوژی، سرمایه گذاری و غیره حرف برای گفتن داریم.

وی گفت: ایران در سکویی قرار گرفته است که قدرت پرش‌های بلند را دارد و تجار ما باهوش و آشنا به روش‌های تجاری جدید هستند و تولیدکنندگان در شرایط سخت به تولید می‌پردازند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هرچند نظام بودجه ریزی بعد از انقلاب دچار تحول خوبی شده است، ادامه داد: در کجای دنیا نظام بودجه ریزی و اداری متمرکز وجود دارد و اصلاح این نظام ضروری است.

وی با اظهار اینکه ثقل فشار دشمنان روی اقتصاد کشور قرار گرفته است، گفت: به زعم آنان ایران فجر ۹۷ را نباید می‌دید اما شاهد آن هستیم که تحولات خوبی در کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه جابجایی سرمایه در دنیا راحت است، گفت: پس از برجام ۵۰۰ میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری در ایران انجام شد و در حوزه تکنولوژی از دنیا عقب نیستیم و در زمینه بازارها نیز به بازارهای خوبی دسترسی داریم.

رحمانی فضلی هدف اصلی تحریم‌ها را مقابله با جمهوری اسلامی و محدود کردن اثرات رشد و توسعه اقتصادی ایران برشمرد و افزود: مقاومت و استقامت برابر دشمن حلقه اصلی ما است.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنی دشمن از روز اول انقلاب با ما شروع شد و قصد کنارآمدن با ما را ندارند، خاطرنشان کرد: باید در موضعی قرار گیریم که قدرت اقتصادی ما را باور کنند.

وی حوزه اقتصادی را آسیب پذیرترین حوزه دانست و گفت: در حوزه نظامی به نقطه‌ای رسیدیم که جرأت آزمودن در این حوزه را ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوب اقتصادی داریم، افزود: نتوانستیم موضوع بهره‌وری و سرمایه بخش خصوصی را به عنوان منابع، مدیریت و تجربه وارد چرخه اقتصادی کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: نتوانستیم نقش بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلف وارد عمل کنیم زیرا دولت‌های نمی‌توانند در حوزه تولیدی رقابت‌های منطقی و بالایی داشته باشند.

وی با عنوان اینکه در حوزه تولید باید کار دست مردم باشد، گفت: مازندران استانی سرشار از مواهب الهی است و همه ویژگی‌های رشد و توسعه را در اختیار دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه گام‌هایی که در استان مازندران برداشته شده قابل قبول است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مناسبی انجام شده است ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم که باید پر شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر نظام برنامه ریزی منطقه‌ای داشتیم و متناسب با آن ظرفیت‌های متفاوت، اختیارات و مسئولیت را واگذار می‌کردیم، مازندران باید معین دو استان دیگر شود ولی در چنین شرایط با برنامه ریزی متمرکز و کلان، انتظار داریم مازندران جهش‌های مناسب‌تر داشته باشیم.

وی درون زایی و برون نگری را در حوزه اقتصاد مهم دانست و گفت: این مسئله در حوزه واردات و صادرات باید مورد توجه قرار گیرد و مازندران به دلیل هم مرز بودن با چند کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های سرمایه گذاری و اقتصادی دارد.

وزیر کشور با تقدیر از مردم خوب مازندرن در واقعه اخیر اظهار داشت: حادثه اخیر در کشور غمبار بود و هیچ کشوری علاقه ندارد به جای آرامش و امنیت، شرایط ناآرامی و عدم امنیت داشته باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مازندران از جمله استان‌هایی بود که حادثه اخیر در آن خوب مدیریت شد و با همراهی خوب مردم استان، هیچ هزینه‌ای در این باره نداشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها