حجت‌الاسلام‌ مروی:

هیمنه آمریکا در هم شکسته شده است/ لحظه‌ای از دشمن غافل نشوید

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قضایای اخیر سوریه و عراق ثابت کرد که آمریکا دیگر آن ابرقدرتی نیست که هرچه اراده کند، همان شود.
کد خبر: ۳۷۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ - 01January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» در دیدار جمعی از رؤسای قبایل عشایر کشور سوریه که امروز در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س)، با بیان اینکه سوریه طی چند سال اخیر به خوبی در برابر فتنه آمریکایی، عربی، عبری مقاومت کرده است، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان قسم خورده بلاد اسلامی و امت پیغمبر(ص) هستند و جز دشمنی نمی‌توان از آن‌ها انتظاری داشت، اما آن موضوعی که مایه تأسف و تأثر بوده، همراهی کشورهای مسلمانی مثل عربستان سعودی و امارات با دشمنان اسلام است. متأسفانه منابع خدادادی و امکانات این کشورهای مسلمان در عوض آنکه در جهت ترقی و پیشرفت امت اسلام قرار گیرند، در اختیار دشمنان دین خدا و برای ضربه به مسلمان قرار داده شد.

وی با تأکید بر اینکه باید از اتفاقات تاریخی و حوادث تلخ برای آینده درس بگیریم، به بیان عبرت‌های توطئه غربی، عبری و عربی در تشکیل داعش برای امت مسلمان پرداخت و گفت: ابتدا باید این باور را داشته باشیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه، دشمنان اسلام و مسلمانان هستند و دیگر آنکه قضایای اخیر سوریه و عراق در عمل ثابت شد که آمریکا دیگر آن ابرقدرتی نیست که هرچه اراده کند همان شود.

مروی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمام قدرت و توان خود و کشورهای مرتجع منطقه با میلیاردها دلار پول نفت خود دست به دست هم دادند و جنگ احزابی را برای نابودی سوریه شکل دادند اما موفق نشدند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهرهای بزرگ سوریه را ویران، هزاران نفر را به خاک و خون کشیدند و میلیون‌ها انسان بی‌گناه را آواره کردند، اما آمریکا نتوانست به اهداف شومش دست پیدا کند.

وی سومین درس از فتنه داعش را توجه به قدرت ملت و اهمیت وحدت ملی عنوان کرد و ابراز داشت: درس دیگری که از حوادث اخیر سوریه می‌توان گرفت این است که اگر همه ملت با هر گرایش و مذهبی متحد باشند، دشمن هر چقدر هم قوی باشد، نمی‌تواند آنها را از پا درآورد و موفق شود.

مروی در ادامه با بیان اینکه ما دست نصرت الهی را به خوبی در قضایای سوریه مشاهده کردیم، خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و مقاومت مردم، دولت و ارتش سوریه در مقابله با توطئه داعش واقعا ستودنی بود، البته حضور بسیار مؤثر و تأثیرگذار حزب الله در سوریه قابل انکار نیست.

وی گفت: شعار ما در جمهوری اسلامی حمایت از مسلمانان، بدون توجه به گرایش‌های مذهبی است. امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی از همان ابتدا مسئله دفاع از فلسطین را در صدر برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار دادند، با اینکه شاید در فلسطین یک شیعه هم وجود نداشت. این امر نشان می‌دهد موضوع اسلام و مسلمانان برای ما مهم است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن حملات آمریکا به مواضع حشد الشعبی در کشور عراق، تاکید کرد: ما باید دشمن را بشناسیم و لحظه‌ای از دشمن غافل نباشیم. آمریکا در عراق مقر جریانی مردمی که در برابر تروریست‌های داعشی ایستاد و با آنها جنگید را بمباران و تعداد از آن‌ها را به شهادت رساند.

مروی با بیان اینکه جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی اذهان بسیاری را نسبت به چهره واقعی آمریکا روشن کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا»، شيطان دشمن شما است، پس شما نيز او را دشمن بگيريد» آیا امروز آمریکا دشمن اسلام و مسلمانان نیست؟ آیا می‌توان به دشمن حسن ظن داشت؟

تولیت آستان قدس رضوی افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمام تحریم‌های دشمن با توکل و عنایت خداوند در بسیاری از حوزه‌های نظامی، پزشکی و دانش هسته‌ای به خودکفایی و استقلال رسیده است.

مروی در پایان گفت: ما مسئله سوریه را به پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسئله خودمان می‌دانیم و حقیقتا آن کسی که در مسئله سوریه بر مقاومت تأکید و علیرغم ناامیدی بسیاری از اشخاص، به دیگران روحیه می‌داد و می‌فرمود «آمریکا شکست خواهد خورد»، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و همان که معظم‌له فرمودند همان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها