وداع با پیکر رزمنده مدافع حرم «حسینی‌» و شهید «براتعلی»

مراسم وداع با پیکر رزمنده مدافع حرم «محمدجعفر حسینی» و شهید «غلامحسین براتعلی» شب گذشته در معراج‌الشهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ - 02January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم وداع با پیکر «محمدجعفر حسینی» از رزمندگان لشکر فاطمیون و پیکر  مطهر شهید «غلامحسین براتعلی» از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس شب گذشته با حضور جمع کثیری از مردم در حسینیه معراج‌الشهدا برگزار شد.

در این مراسم‌ خانواده و نیروهای لشکر فاطمیون با همسنگر و فرزند خود وداع کردند همچنین همرزمان و جمعی از جانبازان دوران دفاه مقدس نیز بر پیکر براتعلی حاضر شدند و با او وداع کردند.

براتعلی بین همه جانبازان آسایشگاه و همه کسانی که با او آشنایی داشتند، محبوب بود. او با اینکه وضعیت جسمی بسیار سختی داشت، بسیار فعال و در کارهای خیر و کمک به دیگران پیش‌قدم بود. او از مشکلات حاد ریوی رنج می‌برد و بارها به خاطر آن در بیمارستان بستری شده بود. وی از حدود 20 روز پیش در حالت کما بود و سرانجام پس از سه و نیم دهه صبر بر مجروحیت جنگی، به یاران شهیدش پیوست.

وداع با پیکر مطهر شهیدان «محمدجعفر حسینی‌» و «غلامحسین براتعلی»
محمدجعفر حسینی از جوانان افغانستانی متولد سال 1363 در تهران بود. او در زمره اولین مدافعان حرم افغانستانی داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. وی با نام جهادی «ابوزینب» به عنوان یکی از رزمندگان فاطمیون شش سال در جبهه‌های دفاع از حرم حضور فعال داشت. علاوه بر این او از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در ایران و از اساتید زبان انگلیسی مؤسسه طلوع بود، با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه توانمندسازی جامعه مهاجر احساس می‌کرد، اقدام به تأسیس موکب خادمین اربعین افغانستانی‌ها و هیات شهدای گمنام افغانستانی کرد. همچنین مؤسسه طلیعه نخبگان مهاجر را به منظور کادرسازی از جوانان افغانستانی با برگزاری کلاس‌های علمی، فرهنگی و آموزشی تأسیس کرد. ابوزینب در پاییز سال 1396 به شدت مجروح شد و پس از طی حدود دو ماه درمان در بیمارستان تا مدت‌ها عوارض ناشی از جراحت در سوریه را تحمل کرد تا اینکه در روز هفتم دی‌ماه 1398 به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها