نقوی حسینی:

حمله اخیر آمریکا تجاوز آشکار به خاک عراق است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حمله اخیر آمریکایی‌ها به مواضع اخیر حشد الشعبی در عراق تجاوز آشکار به خاک این کشور است و باید این موضوع در مجامع بین‌المللی پیگیری شود.
کد خبر: ۳۷۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ - 02January 2020

حمله اخیر آمریکا تجاوز آشکار به خاک عراق استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حملات اخیر آمریکا به مقرهای حشد الشعبی در عراق اظهار داشت: طبیعی است حشد الشعبی مورد بغض و کینه آمریکا قرار بگیرد چون این گروه دو نقش خیلی مهم در عراق ایفا کرده است اول این که باعث وحدت ملی و انسجام داخلی شده و به دنبال آن یک نیروی مردمی در عراق شکل گرفت و جلوی متجاوزان و تروریست‌ها وتهدید کنندگان امنیت عراق ایستاد.

وی افزود: نقش مهم حشد الشعبی ایستادگی مقابل گروه تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا است و اجازه نداد داعش بر خاک عراق حاکم شود و عراق را از لوث وجود داعش پاک کرد؛ لذا اقدامات حشد الشعبی مورد کینه آمریکایی‌ها قرار گرفت همانطور که آمریکایی‌ها از بسیج و سپاه قدس کینه دارند همین کینه را از حشد الشعبی دارند و می‌خواهند از طریق آن انتقام گیری کند.

نقوی حسینی تاکید کرد که اقدام آمریکا تجاوز آشکار به خاک عراق است و باید از طریق مجامع عمومی پیگیری شود و جمهوری اسلامی ایران هم این اقدام را محکوم می‌کند.

وی در پایان گفت: منافع آمریکایی‌ها در منطقه می‌تواند به راحتی مورد هدف قرار گیرد لذا حشد الشعبی می‌تواند انتقام این حملات را بگیرند اگر یک عملیات تلافی جویانه انجام شود دیگر آمریکا دست به این حملات نظامی نمی‌زند تجربه نشان داد اگر مقابل آمریکا سفت و محکم ایستادگی شود آنها عقب نشینی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها