سردار کارگر:

دفاع مقدس موجب افتخار و بالندگی کشور است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس برای یک‌سال و ۱۰ سال و صد سال نیست، همان‌طور که شکست معاهده ترکمنچای را هنوز مردم حس می‌کنند موضوع دفاع مقدس ۲۰۰ سال دیگر می‌تواند موجب افتخار و بالندگی کشور باشد.
کد خبر: ۳۷۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ - 02January 2020

دفاع مقدس موجب افتخار و بالندگی کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه که در محل این اداره‌کل برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: عظمت استان کرمانشاه و رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم این استان در ۸ سال دفاع مقدس افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: کرمانشاه همیشه سنگری در مقابل تهدیدات دشمن چه در مقابل ضدانقلاب قبل از دفاع مقدس و چه در مقابل ارتش جنایتکار بعثی‌ها بوده است.

کارگر با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «جنگ از این استان آغاز و در این استان پایان یافت»، خاطرنشان کرد: البته در طول این سال‌ها آن‌طور که باید به این استان توجه نشده است لذا باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه این استان بکار بگیریم.

وی گفت: در ۵ سال گذشته در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اندازه ۲۰ سال کار کردیم اما به اندازه ۵۰ سال دیگر کار باقی است.

موضوع دفاع مقدس موجب افتخار و بالندگی کشور است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دفاع مقدس برای یک سال و ۱۰ سال و صد سال نیست، همان‌طور که شکست معاهده ترکمنچای را هنوز مردم حس می‌کنند موضوع دفاع مقدس ۲۰۰ سال دیگر می‌تواند موجب افتخار و بالندگی کشور باشد.

این مسئول افزود: دفاع مقدس فقط گذشته را به تصویر نمی‌کشد بلکه تکلیف آینده ما را نیز روشن می‌کند.

کارگر گفت: دفاع مقدس درس ایستادگی و مقاومت است که باید این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم چرا که اگر این فرهنگ پایدار بماند کشور ما همیشه می‌تواند موفق باشد.

وی بیان داشت: موضوع ایستادگی و مقاومت دو مقوله بسیار مهم هستند که یادآوری گذشته می‌تواند این فرهنگ را به آیندگان منتقل کند.

بازدید بیش از ۷ میلیون نفر در قالب راهیان نور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۷ میلیون نفر از راهیان نور بازدید کردند که بیشتر آنها جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که دفاع مقدس را درک نکردند.

کارگر خاطرنشان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی در جهان اقتدار دارد نتیجه ایستادگی‌ها و مقاومت‌های دوران ۸ سال دفاع مقدس است.

وی اشاره‌ای به جنگ جهانی اول و دوم داشت و گفت: در این جنگ‌ها به جای ایستادگی و مقاومت شاه‌‌وقت، کشور را ترک کرد و کشور را زیر سلطه دشمنان برد؛ اما در دوران دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی امام خمینی و مردم حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

مردم منطقه امروز به جمهوری اسلامی تکیه کردند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امروز مردم منطقه به جمهوری اسلامی ایران تکیه کردند و این افتخار بزرگی برای کشور ما است.

این مسئول عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اشاره فرمودند اگر صوت شهدا ۳۰۰ سال دیگر به گوش ما برسد بهجت و سرور برای ما بدنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل نشر فرهنگ دفاع مقدس همه مسئول هستند و خوشبختانه امروز شاهدیم که همه مسئولان در این راستا پای کار هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: اگر دفاع مقدس را اسیر مسائل جناحی کنیم خیانت بزرگی است چرا که شأن دفاع مقدس بسیار بالاتر از هر مسأله‌ای است.

کارگر بیان داشت: البته باید جلوی تحریف دفاع مقدس را نیز بگیریم و کسانی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند به دور از مسائل روز نقش آنها را نادیده نگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار