یادداشت/  عصمت دهقانی

در میلاد حضرت زینب (س) جای شهدای مدافع حرم خالیست

جای شهدای مدافع حرم در میلاد حضرت زینب (س) خالی است، همان‌هایی که غیرت عاشقی‌شان اجازه نداد که حریم اهل بیت (ع) بار دیگر بی‌دفاع بماند.
کد خبر: ۳۷۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ - 02January 2020

گروه استانهای دفاع‌‍‌پرس - عصمت دهقانی؛ نام مبارک حضرت زینب(س) یادآور، ایمان، اعتقاد، حماسه و شجاعت آمیخته به دلدادگی بزرگ بانویی است که تجلی صبر حضرت علی (ع) و آینه عصمت فاطمه (س) است. همان بانویی که امام سجاد (ع) به عنوان امام زمانش دربارۀ شخصیت او فرمود: «أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ»؛ [ای زینب!] تو، بحمداللّه‏، عالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی. که این فرمایش امام سجاد (ع) را باید به نوعی سندی بربصیرت و ولایتمداری حضرت زینب(ع) دانست.

در بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (ع) «عقیله بنی هاشم» نباید شخصیت این بزرگ بانوی جهان اسلام را محدود به غم از از دست دادن عزیزانش در واقعه عاشورا کرد چرا که وی بر باطن و حقیقت نهضت عاشورا می‌نگرد و با نگاه عرفانی در این مسیر همه چیز را زیبا می بیند.

تولد با برکت حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده است تا در این روز یادی شود از فرشتگان سفید پوشی که عاشقانه بر بالین بیماران حاضر می شوند و نگاه مهربان‌شان را با عشقی زینبی گره می‌زند تا مرهمی باشد بر دردهای آنان.

جمله زیبای «کلنا عباسک یا زینب» روایت دلدادگی تمامی شهدای مدافع حرمی است که تنها به عشق دفاع از حرم حضرت زینب (س) با پشت پا زدن به تمامی تعلقات دنیوی، علی اکبر وار در برابر یزیدیان ددمنش زمان ایستادند و عنوان مدافع حرم را از آن خود کردند و با نثار جان خود عاشقانه شهید این راه شدند.

اما جای خالی شهدای مدافع حرم این روزها  بیشتر به چشم می‌آید، همان‌هایی که غیرت عاشقی‌شان اجازه نداد که  حریم  اهل بیت(ع)  بار دیگر بی‌دفاع بماند. شهدایی که  روایت دلداگی شان در گستره گیتی پیچید و عبارت «کلنا عباسک یا زینب» را جامه عمل پوشاندند.

بسیاری از جوانان استان لرستان به تبعیت از براردان مبارز خود در دوران مبارزات انقلابی، هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و در برابر توطئه‌های اسلام ستیزان  داعشی نیز خاموش ننشستند و پرچم دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) را شجاعانه بالا نگه داشتند و در این راه هفت شهید مدافع حرم تقدیم اسلام نموده است.

شهید «محرم ترک» اولین شهید مدافع حرم  در دی 1390 این افتخار نصیبش شد که اولین نفری باشد که در راه دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) شربت شهادت را بنوشد.

 شهید «قدرت الله عبدیان» نخستین شهید مدافع حرم شهرستان کوهدشت که چهاردهم خرداد ماه 95 به خیل عظیم شهدا پیوست. شهید «ماشاالله شمسه» که یکماه پس از باز نشستگی با پیگیری‌های فراوان خود به عنوان فرمانده یکی از گردان‌های فاطمیون به سوریه اعزام شد و سیزدهمین روز از فروردین ماه در مناطق عملیاتی سوریه به شها ت رسید.

شهید«مهدی نظری»،  که در وصیت نامه اش  آمده است: ما جوانان اعتقاد مان بر این جمله است «کلنا عباسک یا زینب» پس باید به آن عمل کنیم و دشمانان ما بدانند این یک شعار نیست بلکه اعتقادی راسخ در خون و جان ما جوانان شیعه و بخصوص مردم ایران است.

شهید« رضا رستمی» که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود و افتخار جانبازی را درپرونده رزمند گی خود داشت و پس از 32 سال خدمت در لباس پاسداری و باز نشستگی درخواستهای مکرر جهت اعزم به سوریه می‌دهد و بعد از موافقت با ایشان برای اعزام از خوشحالی بین اقوام و دوستان شیرینی پخش می‌کند.

شهید «سید مصطفی  موسوی» و آخرین شهید مدافع حرم لرستانی شهید «اسماعیل غلامی یار احمدی» که چهل روز پیش با تشییع پیکر پاکش عطر شهادت در لرستان طنین انداز شد و اربعین شهادت ایشان مصادف شده است با ایام تولد  حضرت زینب(ع) و مردم قدر شناس و ولایی این استان با حضور در این مراسم  یک بار دیگر میثاقی دوباره با شهدا و امام شهدا می بندند.

 همز مان با سالروز تولد حضرت زینیب یادی کنیم از همسران جانبازی که  عمریست از همسران خود عاشقانه پرستاری می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار