ماندگاری در اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت:

لازمه تحقق گام دوم انقلاب «مجاهدت» است

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون به گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مجاهدت یعنی کم نگذاشتن و مقاومت یعنی ایستادگی کردن؛ اتفاقی که حضرت زینب (س) نمونه آن بود.
کد خبر: ۳۷۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 02January 2020

لازمه تحقق گام دوم انقلاب مجاهدت و کم‌نگذاشتن استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» رئیس هیات مؤسس شبکه ملی وارثون امروز (پنجشنبه) در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت به تشریح «نقش و کارکرد فرهنگ جهاد و شهادت در گام نخست انقلاب» پرداخت و اظهار داشت: مبنای ایثار و شهادت، قرآن و سیره اهل بیت علیهم‌السلام است. اگر قرار باشد به کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رجوع کنیم، مبنای کلام آن‌ها قرآن است؛ چراکه آن‌ها یک کلمه غیر از قرآن سخن نمی‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه ولیّ خدا جز از حرف خدا سخت نمی‌گوید، افزود: اگر حرف و سخن ما مبتنی بر سخن وحی و کلام الله باشد، تأثیرگذاری آن چند برابر خواهد بود. خداوند می‌فرمایند من به شما مسیر را گفته‌ام و اختیار انتخاب با شماست؛ لذا اگر اراده امت در مسیر اراده خدا قرار بگیرد، همه وعده‌های خداوند محقق می‌شود.

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون عنوان کرد: امت امیرالمومنین در کنار ایشان اراده‌شان همراه نشد و دشمن تا خانه فاطمه زهرا (س) راه یافت. امت امیرالمومنین (ع)، امت امام حسن (ع) و امت امام حسین (ع) اراده‌شان همراه با ولیّ زمان نبود؛ اما امت حضرت روح‌الله و حضرت آقا با اینکه جایگاه معصوم را نیز درک نکرده بودند، اما چون ولیّ زمان را همراهی کرده بودند و اراده ولی فقیه هم همیشه در راستای اراده خداست، دشمن عقب‌نشینی کرده است.

ماندگاری تأکید کرد: چون امروز امت با امام همراه است، دشمن تا پشت مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین عقب‌نشینی کرده است؛ اما این به‌معنی قدرتمندی ولی فقیه نسبت به امیرالمومنین نیست، بلکه به دلیل قدرت و تأثیر پیوند امت و ولی است و این قاعده خداست.

وی به پیشرفت انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب و ریزش برخی خواص اشاره و بیان کرد: در سه انقلاب مهم، گام اول با گام دوم فرق داشته است. اولین انقلاب، انقلاب حضرت محمد مصطفی (ص) است که در گام اول ۲۳ سال طول کشید و در گام اول انقلاب ایشان پیروز شد. گام دوم انقلاب پیغمبر بعد از رحلت ایشان شروع شد و به شهادت قرآن به صورت کامل به‌نتیجه نرسید؛ چراکه در گام دوم آن بنی امیه و بنی عباس از دل آن بیرون آمدند.

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون خاطرنشان کرد: انقلاب پیغمبر اسلام (ص) با عظمت بزرگ خود در گام دوم زمین‌گیر شد و اگر انقلاب حضرت زهرا (س) نبود، حقانیت امیرالمومنین (ع) نیز مطرح نمی‌شود.

وی به انقلاب عاشورا اشاره کرد و گفت: انقلاب عاشورا در گام اول و دوم پیروز شد. گام اول آن با ۷۲ نفر از امت و گام دوم با رهبری حضرت زینب (س) در ادامه حادثه عاشورا بود و به شهادت تاریخ، انقلاب در هر دو گام پیروز شد. انقلاب سوم مشروطه بود که توفیقاتی داشت اما در گام دوم مشکل‌دار شد؛ چراکه شیخ فضل‌الله نوری بر دار آویخته شد و حکومت شاهنشاهی به روال سابق، ادامه یافت.

ماندگاری عدم وجود سه اصل را باعث بروز مشکل برای برخی انقلاب‌ها دانست که در گام دوم موفق نشدند و اظهار داشت: اولین اصل که خداوند در قرآن به آن اشاره دارد، نترسیدن است. امروز اگر من و شما ترسیدیم؛ مردم یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، لبنان، نیجریه، عراق، سوریه، ایران و... بترسند، شکست خواهند خورد؛ چراکه شیطان می‌خواهد ما را بترساند. قرآن می‌فرماید از شیطان نترسید و تنها از خدا بترسید تا شکست نخورید.

رئیس هیأت موسس شبکه ملی وارثون با تأکید بر اینکه بصر برای دیدن است و بصیرت برای فهمیدن گفت: آدم‌هایی که چشم داشته باشند، کوچک و بزرگ، باسواد و بی‌سواد خواهند دید، ولی بصیرت چیز دیگری است که اگر کسی دکترا هم داشته باشد، اما بصیرت نداشته باشد، نخواهد فهمید. اگر مسؤولان بعد از هفت سال مذاکره با آمریکا فهمیدند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، ولی فقیه دیروز و امروز سال‌ها پیش فرموده‌اند که «به آمریکا اعتماد نکنید» این یعنی بصیرت و دیدن و فهمیدن ولی فقیه؛ چیزی که دیگران نمی‌فهمند؛ چراکه ولی فقیه زود می‌فهمد و دلش به نور ایمان، روشن است.

وی با تأکید بر اینکه نباید از دشمن ترسید، گفت: نباید از کمی عدد مؤمنین در مقابل دشمن ترسید؛ چراکه خداوند وعده داده‌ که «کم وقتی با خدا باشد زیاد جلوه پیدا می‌کند و پیروز است». امروز حزب‌اللهی‌ها در برخی‌ جاها پراکنده و کم‌ هستند، اما نباید بترسند؛ ما نترسیده‌ایم و تا امروز جلو رفته‌ایم. آخوندها، پاسدارها، صدا و سیما و مردم از حق‌گویی نترسند؛ چراکه خدا با حق است؛ دشمن با تهدیدات به دنبال ترساندن ما استآما ما نباید بترسیم.

ماندگاری علت موفقیت در گام اول انقلاب را نترسیدن دانست و افزود: موفقیت در گام اول انقلاب نتیجه نترسیدن ولی فقیه است؛ امروز اگر ملت با ولی پیوند داشته باشند، موفقیت ادامه خواهد داشت.

رئیس هیأت موسس شبکه ملی وارثون امیدواری را اصل دوم برابری موفقیت در گام دوم انقلاب دانست و عنوان کرد: اغتشاش نتیجه نارضایتی و ناامیدی است؛ امروز نارضایتی در جامعه بالاست. نارضایتی که بالا باشد، برای دشمن فرصت است؛ لذا تلاش دشمن ناامید کردن مردم است. رهبری نیز از وضعیت کنونی رضایت ندارند؛ چراکه ما بعد از ۴۰ سال هنوز دولت و قوه قضائیه، مجلس، حوزه علمیه، صدا و سیما و دانشگاه و حتی سپاه در تراز انقلاب نداریم، اما امیدوار به آینده هستیم.

وی به تلاش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای امیدواری جامعه اشاره و تصریح کرد: با وجود نارضایتی، امیدواری حرکت اسلامی هم وجود دارد؛ یعنی آن‌چیزی رهبری می‌خواهد؛ اما دشمن می‌خواهد ما ناامید باشیم. ما باید امیدوار به قدرت پیوند امت و ولایت باشیم؛ چراکه جمع‌ این دو قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. امت ۷۲ نفره عاشورا و امت یک نفره فاطمه (س) معجزه کردند. نهایت نارضایتی در عصر عاشورا توسط حضرت زینب (س) وجود دارد، اما ایشان امیدوار بود و کاخ یزید را فروریخت. زینب (س) با امیدواری خود، از مهمانان یزید، انقلابی و شهید درست کرد؛ این همان نکته‌ای است که رهبری به خاطر آن به امت امیدوار است.

ماندگاری نتیجه امت‌سازی در خانواده را تقویت خانواده دانست و گفت: باید امت بسازیم و به نصرت الهی امید داشته باشیم؛ ولی نصرت خدا امتحان دارد. در امتحان جنگ احد دو گروه مردود شدند. باید امیدوار به نابودی دشمن باشیم.

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون کم‌نگذاشتن و مجاهدت را عنصری دانست که می‌تواند امت را در گام دوم انقلاب پیروز کند و تأکید کرد: ۷۰ آیه قرآن به جهاد تأکید داشته است. مجاهدت یعنی کم نگذاشتن و مقاومت یعنی ایستادگی کردن؛ اتفاقی که حضرت زینب (س) نمونه آن بود. مشکل امروز ما کم‌گذاشتن است.

وی نقش زنان در جنگ اقتصادی را مهم‌تر از جنگ نظامی دانست و ادامه داد: در جنگ اقتصادی، مادر تربیت‌کننده است و می‌تواند فرهنگ کار، قناعت و مقاومت را آموزش دهد. نقش مادر در این عرصه خیلی مهم است. ما ۴۰ میلیون زن در کشور داریم که باید وارد میدان شوند و در برابر مشکلات کم نیاورند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار