معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی:

انقلاب اسلامی مانع از گسترش سلطه آمریکا بر جهان شد/ حشدالشعبی درهای عراق را به روی آمریکایی‌ها بسته است

«حسین اکبری» گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی نبود، قدرت رسانه، قدرت نظامی، قدرت سیاسی، قدرت فرهنگی، سازمان ملل و همه قدرت‌های مادی دنیا در سلطه آمریکا قرار داشت.
کد خبر: ۳۷۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 02January 2020

انقلاب اسلامی موجب عدم سلطه آمریکا بر جهان شده است/ حشدالشعبی درهای عراق را به روی آمریکایی‌ها بسته استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حسین اکبری» معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی، امروز (پنج‌شنبه) در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: نقطه تفاوت ما با جهان، فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی افزود: در جهان می‌گویند که اگر جنگ تمام شد، باید کاری کنیم تا خاطرات آن از ذهن‌ها پاک شود؛ اما فرهنگ «جهاد و شهادت» نقش اساسی در هویت و زندگی ما، در حوزه‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی دارد که این امتیاز و ویژگی، ما را متفاوت از دنیا می‌کند.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، کسی از لحاظ گفتمانی ما را قبول نداشت؛ چراکه همه باور داشتند که بدون اتکا به یکی از قدرت‌های شرق و غرب که هر دو نیز با گفتمان دینی مخالف بودند، نمی‌توان در ادبیات دنیا جاری شد؛ اما ما توانستیم به‌عنوان یک نظام که می‌تواند نیازهای فطری بشر را برطرف کند، مطرح شویم و در این جنگ بزرگ سیاسی و فکری، جای خود را باز کرده، ۴۰ سال مقاومت کنیم و پیش برویم.

اکبری با بیان اینکه جنگ ما جنگ حق و باطل و یک جنگ جهانی بود، گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عراقی‌ها در لشکر «بدر» مقابل صدام ایستادند و منافقین هم از ایران، در کنار صدام قرار گرفتند و از طرفی نیز آمریکایی‌ها، روس‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و دیگر کشورها پشت سر صدام بودند، در حالی که به ما سلاح هم نمی‌فروختند.

وی ادامه داد: ما در یک جنگ جهانی دیگر هم پیروز شدیم که جنگ تحریم‌ها و فشارهای رسانه‌ای بود؛ نظام سلطه همه دنیا را علیه ما هماهنگ کرد؛ اما به اهداف خود نرسید.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه جنگ دیگری که نظام سلطه علیه ما آغاز کرد، جنگ تهدید بود، تصریح کرد: در این راستا همه کارهای بین‌المللی را انجام دادند که ما را تسلیم کنند و ما از سایه جنگ بترسیم و برویم با آنها مذاکره کنیم.

وی گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی نبود، قدرت رسانه، قدرت نظامی، قدرت سیاسی، قدرت فرهنگی، سازمان ملل و همه قدرت‌های مادی دنیا در سلطه آمریکا بود؛ اما وقتی می‌خواهند لبنان و عراق را اشغال کنند، موضوع متفاوت می‌شود و معادلات بر خلاف محاسبات مادی آن‌ها به‌هم می‌ریزد.

اکبری اظهار داشت: وقتی موضوع به جنگ نزدیک می‌شود، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون اعلام می‌کنند که ما آمادگی برای جنگ نداریم؛ چراکه خودشان می‌دانند که با شروع جنگ، چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؛ لذا ابزارشان تحریم و مذاکره است؛ چراکه اهمیت ژئوپلوتیک ایران در منطقه و خلیج فارس مسیر آینده را عوض می‌کند.

وی ادامه داد: همه محاسبات مادی دشمنان، دقیق است؛ اما یک موضوع را نفهمیدند که آن هم موضوع فرهنگ «جهاد و شهادت» ماست که نشان می‌دهد اگر ایستادگی کنیم، خداوند همه معادلات مادی را عوض خواهد کرد.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد داعش، محاسبه کردند که دوباره عراق را اشغال می‌کنند و صدام دوم را باز می‌گردانند؛ اما فکر نمی‌کردند که «حشدالشعبی» به وجود می‌آید که ریشه در فرهنگ «ایثار و شهادت» دارد.

وی افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که جنگ نعمت است، برای این است که فرهنگ بسیجیِ نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس، امروز موجب شده است که ما در بحران‌های بین‌المللی، خصوصاً در سوریه که تمام دنیا یک طرف قرار داشتند و حدود ۷۰ گروه تکفیری را به میدان آورده بودند، پیروز شویم.

اکبری تصریح کرد: تکفیری‌ها نزدیک به ۸۵ درصد از خاک سوریه را اشغال کرده بودند؛ اما وقتی فرهنگ «جهاد و شهادت» آن‌هم از نوع اسلام ناب محمدی در این کشور تشکیل شد، تمام معادلات دشمنان به هم ریخت.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده تفکر «جهاد و شهادت»، به این تفکر معنا دادند و اگر تفکر «جهاد و شهادت» نبود، داعش مانند قوم مغول، همه‌جا را اشغال و نابود می‌کرد.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه ما به دلیل وجود ملت و فرمانده انقلابی در میدان «جهاد و شهادت» خوب عمل کردیم، افزود: امروز امام و ملت پشت هم هستند و همه مشکلات را حل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیش از ۲ هزار موسسه و NGO آمریکایی در عراق فعال هستند که تمرکز آن‌ها در نجف است، اظهار داشت: عراقی‌ها پس از سرنگونی صدام، قانون اساسی حکومت پارلمانی و اداره کشور خود را بر خلاف خواسته آمریکایی‌ها در دست گرفتند؛ بنابراین آمریکایی‌ها تلاش کردند که از طریق انتخابات در این کشور نفوذ کنند و موفق نشدند؛ لذا می‌خواستند با طرح «دولت نجات ملی» مجدداً انتخابات برگزار کنند که در این زمینه هم شکست خوردند.

اکبری با بیان اینکه به وجود آوردن داعش، به ضرر خود آمریکایی‌ها شد، تصریح کرد: با به‌وجود آمدن داعش، وحدت میان شیعه و سنی ایجاد شد و در حالی که می‌خواستند سنی‌ها را به‌عنوان یک جریان معارض مقابل شیعه قرار دهند؛ اما نتوانستند و همچنین طرح آن‌ها در کردستان عراق نیز شکست خورد.

وی ادامه داد: به وجود آوردن داعش، موجب ایجاد حشدالشعبی و فرهنگ ایثار و شهادت با کمک مسائلی نظیر اربعین در عراق شد و وحدت ایران و عراق نیز احیا شد.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در اغتشاشات اخیر عراق می خواستند با تمرکز بر جوانان زیر ۲۵ سال، شیعه را مقابل شیعه قرار دهند و حشدالشعبی را با ورود به اغتشاشات با مردم درگیر کنند؛ چراکه تا زمانی که حشدالشعبی در عراق وجود دارد، همه درهای این کشور به روی آمریکایی‌ها بسته است؛ بنابراین می‌خواستند با ایجاد دولت نجات ملی، افراد خودشان را بر سر کار بیاورند و امنیت این کشور را بر هم بزنند تا انتخابات برگزار نشود و دولت موقت خود را تا سال‌ها بر سر کار نگه دارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند در اغتشاشات اخیر عراق، حدود شش هزار داعشی را از زندان ناصریه آزاد کنند؛ اما موفق نشدند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تحت فشار اسرائیلی‌ها مقر حشدالشعبی را در عراق هدف قرار دادند و فکر نمی‌کردند که خشم مردم عراق این‌گونه برافروخته شود.

اکبری افزود: آمریکایی‌ها به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که دموکراسی در عراق برقرار شود؛ چراکه برای آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد و کشورهای دیگر عربی هم به دنبال دموکراسی می‌روند؛ لذا آمریکایی‌ها امروز به اشتباهات خود در عراق پی برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات امروز عراق موجب شد که مردم این کشور بفهمند که آمریکایی‌ها دشمن فلسفه عاشورا و تفکر «جهاد و شهادت» هستند و برای آن‌ها تفاوتی هم ندارد که این تفکر در کدام نقطه از جهان وجود دارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار