حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

مهم‌ترین توجه دشمن زدن مبانی اعتقادی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مهم‌ترین توجه دشمن زدن مبانی اعتقادی است، لذا به کلاس‌های اعتقادی توجه بیشتری بشود.
کد خبر: ۳۷۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 02January 2020

قوّت پاسداری به معنویت و ارتقاء توانمندی های درونی استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» در همایش تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب که به مناسبت دهه بصیرت و با حضور کارکنان و پاسداران مرکز آموزش و تربیت پاسداری علویون قم برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام اهمیت ویژه‌ای نسبت به خدمت به مردم قائل است و باید دانست که خداوند هیچ خدمتی را بی پاداش نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه مبادا زمانی بگذرد و سراغ مطلبی از شهدا نروید، تصریح کرد: علت اینکه شهید حججی عزیز و محبوب شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به خانواده وی فرمودند شهید شما را خدا انتخاب کرد، این بود که شهید حججی تلاش و اصرار می‌کرد گمنام بماند و کارش برای غیر خدا نباشد و بنابراین خدا هم او را به همه دنیا معرفی کرد و نشان داد که می‌شود ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: برای اینکه بتوانید حق لباس پاسداری را ادا کنید و در قیامت این لباس شکایت نکند، باید الزامات پاسداری را بدست آورید و حفظ کنید که اولین آن، رنگ خدایی است.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید «و من یتوکل علی الله فهو حسبه»، تاکید کرد: با این وعده‌های خدا دور از عقلانیت است که انسان برای غیر خدا کار کند و واقعا چرا انسان باید غیر از خدا کس دیگری را منشا اثر بداند.

حاجی‌صادقی عنوان کرد: رکن پاسداری، معنویت و ذکرالله و خود را در محضر خدا دیدن است و اساس معنویت نیز این است که «ان ربک لبالمرصاد» هر لحظه در هر میدانی باورت بشود که خدا دارد تو را می‌بیند در نماز به گونه‌ای باشید که گویی با موجود زنده و حاضر صحبت می‌کنید، در روایت داریم اگر یاد خدا وارد شود، شیطان قدرت حضور ندارد.

این مسئول گفت: در دنیای پیشرفته امروز آسایش زیادتر و آرامش کمتر شده، اگر خدا باشد آرامش هم می‌آید انسان با پول و مقام و همه چیز منهای خدا تبدیل به استرس و عدم آرامش می‌شود و این موضوع در آیه ۱۲۴ سوره طه «و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا» آمده است؛ حضرت امام (ره) هم با یک دنیا آرامش رحلت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه پاسداری هم قدرت و هم قوّت می‌خواهد، خاطرنشان کرد: قدرت یعنی داشتن خلاقیت و ابتکار، توانمندی و ابزار‌های بیرونی مثل موشک، سلاح و آموزش، پاسدار باید چابک باشد و بهترین ابزار‌های جنگی را هم داشته باشد و ما هر اسلحه‌ای که بتوانیم برای نابودی کفر آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: منظور از قوت، توانمندی‌های درونی، روحیه ایستادگی، گرفتار نشدن در میدان‌های مادی، داشتن بصیرت و دشمن شناسی به موقع است و در واقع قوت همان معنویت و تقویت بنیان‌های اعتقادی است.

حاجی‌صادقی گفت: پاسداران نسل اول با دشمنانی جنگ طلب مواجه بودند، اما دشمنان امروز می‌خواهند مغز‌ها را بگیرند و حمله امروز دشمن از جنس فتنه است، بنابراین بصیرت امروز از دهه اول خیلی مهم‌تر و ضروری‌تر خواهد بود.

این مسئول افزود: بصیرت یعنی اینکه افراد شگرد‌های دشمن را بهنگام تشخیص دهند، عده‌ای بعد از فتنه ۸۸ فهمیدند آمریکا چه فتنه‌ای را برپا کرده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: مهم‌ترین توجه دشمن زدن مبانی اعتقادی است، لذا به کلاس‌های اعتقادی توجه بیشتری بشود و تلاش کنید ولایت مداری و تبعیت مطلق از ولی امر را تقویت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار