فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

طلاب و فضلا در حوزه علمیه نیرویی خط شکن در نظام هستند

سردار مرتضی کشکولی گفت: طلاب و فضلا در حوزه‌های علمیه تنها در حال کسب علم نبوده و نیستند، بلکه نیرویی خط شکن، فداکار و شهادت طلب در نظام به شمار می آیند و نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.
کد خبر: ۳۷۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 02January 2020

طلاب و فضلا در حوزه علمیه نیرویی خط شکن در نظام هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در یادواره بیش از ۵۰ شهید طلبه و روحانی استان لرستان اظهار داشت: اقتدار و پیشرفتهای امروز کشور مرهون خون شهیدانی است که از جان و مالشان برای سربلندی اسلام مایه گذاشتند.

سردار کشکولی اظهار داشت: طلاب و فضلا در حوزه‌های علمیه تنها در حال کسب علم نبوده و نیستند، بلکه نیرویی خط شکن، فداکار و شهادت طلب در نظام به شمار می آیند و نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، حضور پررنگ آنان در جنگ به رزمندگان روحیه می‌داد و اکنون نیز برای عبور از فتنه ها و همیاری برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی همانند دوران دفاع مقدس باید پشت سر روحانیت بصیر و انقلابی حرکت کرد.

وی با اشاره به عملیات های کربلای ۴ و ۵  و روند تبدیل و ارتقاء تیپ ۵۷ به لشکر ۵۷ و تبیین نقش چشمگیر و کم نظیر لشکر ۵۷ در عملیات کربلای ۴ افزود:  نیرو‌های لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) سپاه لرستان فرا خوانده شدند تا در این عملیات شرکت کنند؛  محور لشکر ۵۷ یکی از سخت‌ترین محور‌های عملیاتی منطقه «کربلای ۴» بود، عراق علاوه بر این‌که موانع بسیار سختی را در این محور به‌کار گرفته بود، از زبده‌ترین نیروهایش نیز در آن‌جا استفاده می‌کرد، اما دلاورمردان لرستانی وارد پنج ضلعی شده و در امتداد جاده و کانال ضمن انهدام نیرو‌ها و امکانات دشمن، پیشروی کردند .

فرمانده سپاه لرستان اذعان داشت: عملیات کربلای ۴ سبب حیرت همگان شد و این کار عظیم اثر اخلاص بچه های لشکر بود و عملیات کربلای ۵  ناشی از راهگشایی کربلای ۴ و کربلای ۴ مبتنی بر خون شهدای حاج عمران است.

وی با اشاره به سخن گوهربار رهبر انقلاب گفت: ایشان فرمودند«شب‌های عملیات کربلای ۵ شب‌های قدر اين انقلاب است و انس با آن باعث وارسته شدن می باشد، هر کس آن عملیات را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد؛ لذا باید این حادثه بزرگ را زنده نگه داریم».

مرتضی کشکولی جنگ هشت ساله با عراق را سبب تثبیت انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود:  ما باید بدانیم برای تثبیت، عزت و صلابت کشور چه هزینه‌ای داده شده است و جمهوری اسلامی در اوج عزت قرار دارد و امروز در سایه عزت و آبروی حاصل از خون شهدا، مقامات جهانی بهت زده پیشرفت ایران اسلامی و مواضع انقلابی رهبر عزیزمان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار