اشک‌های حاج قاسم سلیمانی در محل شهادت دوستانش+ فیلم

سردار سپهبد پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت و سربازی ولایت، انقلاب و جهان اسلام، با حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۷۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ - 03January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سپهبد پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز (جمعه) پس از عمری مجاهدت و سربازی ولایت، انقلاب و جهان اسلام، با حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

وی که پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد، در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیرو‌های کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیرو‌های کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیرو‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت. لشکر ۴۱ ثارالله را باید جزو لشکر‌های خط‌شکن سپاه در سال‌های دفاع مقدس نامید که نیرو‌های آن نقش بسزایی در عملیات‌های بزرگی مثل والفجر ۸، کربلای ۵ و... داشتند.

در ادامه فیلمی از این سردار بزرگ اسلام را در حال روایتگری در یکی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس می‌بینید. فیلمی که در آن حاق قاسم سلیمانی با قسم دادن دوستان شهیدش شهادت خود را از آن‌ها می‎خواهد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار