مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

هنر نشاط اجتماعی را تقویت می‌کند

احمد حسین فتایی گفت: هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی دارد.
کد خبر: ۳۷۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 03January 2020

به گزارش دفاع‌‍‌پرس از خرم آباد، «احمدحسین فتایی» در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی و نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی دفاع مقدس که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان شرکت کننده، در سالن هلال احمر شهر ازنا برگزار شد، اظهار داشت:  نقش هنر در توسعه سراسر دنیا غیرقابل انکار است و  هر آنچه در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در دوره جدید این اداره کل، توزیع متنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان، بر اساس ظرفیت‌های شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نشان از پتانسیل بالای هنر نمایش در ازنا دارد، افزود: شهرستان ازنا این ظرفیت را دارد که در سال‌های آینده میزبان جشنواره ملی اتودهای نمایشی باشد و ما با تمام توان از این موضوع حمایت می‌کنیم.

فتایی ادامه داد: خوشبختانه لرستان امسال با نمایش"قزلحصار" به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد و ما امیدواریم این گروه اجرایی با دست پر از این رویداد مهم تئاتری بازگردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: استان با تمام کاستی‌ها و محرومیت‌هایش، همواره در حوزه فرهنگ و هنر در کشور خوش درخشیده و به عنوان نمونه در نقاط دور افتاده شهرستان‌های الیگودرز، کوهدشت و نورآباد روستاهایی هستند که در جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب حضور موفقی داشته و دارند. 

وی با اشاره به لزوم بهره‌برداری از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ازنا به عنوان مطالبه عمومی جامعه فرهنگ و هنر این شهرستان، گفت: سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان‌های دورود و ازنا را به عنوان پروژه های اولویت‌دار به وزارت معرفی کرده‌ایم و امید می‌رود با کمک مسئولین کشوری و حمایت مسئولین استانی این دو سالن در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی لرستان، سپس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، گفت: لازم است عموم مردم، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با حضور پرشور خود در این اتفاق بزرگ ملی، زمینه تقویت پایه‌های نظام را فراهم کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان باید برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در دهه فجر طراحی کنند تا از این طریق نشاط اجتماعی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار