واکنش عبدالمهدی به اقدام جنایتکارانه آمریکا؛

ترور شهیدان «سلیمانی» و «ابومهدی» آتش جنگی ویرانگر را در منطقه شعله‌ور می‌کند

نخست وزیر پیشبرد امور عراق تاکید کرد: ترور شخصیت‌های عراقی یا از کشور برادر در اراضی عراق به مثابه نقض آشکار حاکمیت عراق و تعدی به کرامت کشور و اقدامی خطرناک که آتش جنگی ویرانگر را در عراق و منطقه و دنیا شعله‌ور می‌کند، است.
کد خبر: ۳۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 03January 2020

واکنش عادل عبدالمهدی به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از السومریه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق اظهار داشت: ما به شدت اقدام دولت آمریکا در ترور «حاج ابومهدی المهندس» و «حاج قاسم سلیمانی» را محکوم می‌کنیم. این دو شهید نماد پیروزی بر داعش بودند.

وی افزود: ترور فرمانده نظامی عراقی که سمت رسمی داشت به مثابه تجاوز به عراق و دولت و ملت آن است. ترور شخصیت‌های عراقی یا از کشور برادر در اراضی عراق به مثابه نقض آشکار حاکمیت عراق و تعدی به کرامت کشور و اقدامی خطرناک که شعله جنگی ویرانگر را در عراق و منطقه و دنیا شعله‌ور می‌کند، است.

عبدالمهدی اعلام کرد: آنچه رخ داده است نقض آشکار شرط حضور نظامیان آمریکایی در عراق و نقش آنها که باید منحصر به آموزش نیروهای عراقی و جنگ با داعش در قالب ائتلاف بین‌المللی و تحت نظارت و موافقت دولت عراق باشند، محسوب می‌شود.

وی خواستار نشست فوق‌العاده پارلمان عراق برای اتخاذ موضع رسمی عراق و انجام تصمیمات و اقدامات ضروری مناسب که کرامت عراق و امنیت و حاکمیت آنرا حفظ کند، شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار