امام جمعه موقت شاهرود:

سردار سلیمانی سرباز ولایت بود

حجت‌الاسلام «حمید عبداللهیان» گفت: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود و این چه توصیف زیبایی برای ایشان است و باید ایشان را اسوه و الگوی زندگی دانست.
کد خبر: ۳۷۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ - 03January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «حمید عبداللهیان» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن بیان اینکه وعده خداوند متعال پیروزی و نصرت الهی است، اظهار داشت: هرکس با امت اسلامی مقابله کرد، رزمندگان اسلام او را بر سر جای خودش نشانده‌اند.

وی بابیان اینکه حضرت علی (ع) وقتی خبر شهادت مالک اشتر را شنید، خطبه خواند و بیان داشتند «خدا رحمت کند مالک را همان نسبتی که من با پیامبر (ص) داشتم مالک با من داشت من اگر ناصر پیامبر (ص) بودم مالک ناصر من بود و اگر من برای پیامبر (ص) سرباز بودم مالک برای من سرباز بود» افزود: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود و این چه توصیف زیبایی برای ایشان است.

امام‌جمعه موقت شاهرود در ادامه گفت: مالک اشتر قله کوهی بود که امیرالمومنان (ع) درباره ایشان فرمود هیچ‌ کس به اوج او نرسید و در سختی و مقاومت هیچ‌کس به‌پای مالک اشتر نرسید، مالک به عهدش وفا کرد و به آرزویش رسید و پروردگارش را ملاقات کرد، لذا ما برای این ناراحت نیستیم که حاج قاسم سلیمانی شهید شد چرا که بنده‌ای از بندگان خدا بود، هیچ‌وقت چشمان سلیمانی در زمان ترس بسته نشد و هیچ‌گاه از دشمن‌روی برنگرداند لذا این شهید سرمایه نظام و کشور است.

عبداللهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود برای شهادت سلیمانی ابتدا حضرت بقیه‌الله (عج) را مخاطب تسلیت خویش قراردادند و بعد فرمودند که من به حضرت ولی‌عصر (ع) و روح سردار سلیمانی تبریک می‌گویم و این واژه‌های گران‌بها است که تاکنون سابقه نداشته معظم له درباره کسی این‌چنین عباراتی را به کار ببرند و سه روز عزای عمومی اعلام شود.

وی بابیان اینکه دشمنان گمان کرده‌اند که برده‌اند اما این حماقت سیاسی است، بیان کرد: اطلاعیه‌هایی که نیروهای مقاومت در عراق، یمن، غزه و لبنان و … داده‌شده نشان می‌دهد که همه عزادار سردار هستند و قول انتقام می‌دهند و انتقام این خون پاک شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس را خواهند گرفت.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه اگر زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، انصار‌الله یمن و حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت در فلسطین و اقصی نقاط دنیا داریم محصول فرماندهی شفاف و از نزدیک سردار سلیمانی است، بیان داشت: یکی از مقامات آمریکایی گفته بود «سلیمانی شخصیتی بود که بی‌زره و بی‌محافظ بر صدر خاکریزهای مقابل ما قدم می‌زد»؛ لذا امروز سلیمانی به آرزویش رسید و ارواح شهدا و فرشتگاه او را در آغوش کشیده و به آسمان بردند.

عبداللهیان در دیگر بخش سخنان خود، حضرت زهرا (س) را الگویی برای مجاهدت خستگی‌ناپذیر درباره حوادث سیاسی روزگار خودش بعد از رحمت پیامبر (ص) دانست و تأکید کرد: ایشان همچنین الگوی عبادت و تواضع بودند که باید ایشان را اسوه و الگوی زندگی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار